Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorDuman, Feridun
dc.date.accessioned2018-07-18T08:43:24Z
dc.date.available2018-07-18T08:43:24Z
dc.date.issued2018-02
dc.identifier.citationDuman, F. (2018). Kalite Yönetim Uygulamalarının Algısal Finansal Performans Üzerine Etkisi: Dört ve Beş Yıldızlı Otellerde Uygulama. Yönetim Bilimleri Dergisi, 16, 381-408.en_US
dc.identifier.issn1304-5318
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1857
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, konaklama sektöründe kalite yönetiminin algısal performans üzerine ilişkisinin araştırılmasıdır. Çalışmada ilk olarak literatür taraması yapılarak kuramsal çalışmanın çerçevesi ve hipotezleri oluşturulmuştur. Kuramsal çerçeveye uygun olarak kalite yönetim değişkenleri belirlenmiştir. Araştırma verileri 290 dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinden anket tekniğiyle elde edilmiştir. Bu anketler otel işletmelerinin genel müdürleri tarafından doldurulmuştur. Temel analiz tekniği olarak keşfedici faktör analizi kullanılmıştır. Bununla birlikte, yapılan keşfedici faktör analizi üst yönetim liderliğinin, müşteri odaklılığının, tedarikçi yönetiminin ve insan kaynakları yönetiminin otel işletmelerinin finansal performansını iyileştirdiği görülmüştür. Diğer taraftan, kalite yönetim uygulamalarından süreç yönetimi ve kalite veri ve raporlamasının finansal performansa etkisi görülmemiştir. Bu sonuçlar, konaklama işletmelerin kendi kaynaklarını bu kalite yönetim boyutlarının üzerine daha etkin kullanarak konaklama işletmelerinin finansal performanslarını iyileştirdiği görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThis study aims to investigate the impact of quality management practices on perceptional financial performance in hospitality. Through the literature review, theoretical concepts and structural research framework were developed for the study. Then, the study variables were determined according to the research framework. The data were obtained through the questionnaire survey from 290 four and five star hotels in Turkey. The questionnaires were filled by the hotel general managers. The main data analysis technique was employed with the exploratory factor analyses. The factor analyses produced that top management leadership, customer focus, supplier management and human resource management directly improve hotel financial performance. However, process management and quality data & reporting did not have any effect on the hotel financial performance. Therefore, these results can help hotel managers to reallocate the hotel resources to implement those quality management practices that can improve the hotel financial performance.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKalite Yönetimien_US
dc.subjectAlgısal Finansal Performansen_US
dc.subjectKonaklama İşletmelerien_US
dc.subjectQuality Managementen_US
dc.subjectPerceptional Financial Performanceen_US
dc.subjectHotelsen_US
dc.titleKalite Yönetim Uygulamalarının Algısal Finansal Performans Üzerine Etkisi: Dört ve Beş Yıldızlı Otellerde Uygulamaen_US
dc.title.alternativeThe Impact of Quality Management Practices on Perceptional Financial Performance: An Investigation on Four and Five Star Hotelsen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid22710en_US
dc.relation.ispartofYönetim Bilimleri Dergisien_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record