Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorEkin Erkan, Nihal
dc.date.accessioned2018-07-17T13:27:13Z
dc.date.available2018-07-17T13:27:13Z
dc.date.issued2018-02
dc.identifier.citationEkin Erkan, N. (2018). Planning Education in the Case Study of the Course of Metropolitan Planning in Istanbul. Yönetim Bilimleri Dergisi, 16, 143-159.en_US
dc.identifier.issn1304-5318
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1847
dc.description.abstractThis paper examines the courses, which are called “Metropolitan Planning in Istanbul” in Marmara University, using a Bourdieu’s participant objectivation method. These courses are in Global Cities and Istanbul Studies Master’s Program in which there is a protocol between Marmara University and Turkish Association of Municipalities. Most of students in this program have been working at different level management in several municipalities. They got a scholarship according to the protocol. The courses are about planning theory and practices. The center of discussion in these courses is the planning agenda of Istanbul. This text discusses the possibilities and the hidden hardships of teaching planning, using the Istanbul Metropolitan Planning course in 2016-2017 academic year, as a case study.en_US
dc.description.abstractBu makale Marmara Üniversitesi’nde sunulan “İstanbul’da Metropoliten Planlama” başlıklı dersleri Bourdieu’nun katılımcı nesneleştirme metodunu kullanarak incelemektedir. Bu dersler, Marmara Üniversitesi ve Türkiye Belediyeler Birliği arasındaki işbirliğinin protokole bağlandığı Küresel Şehirler ve İstanbul Araştırmaları Yüksek Lisans Programı’nda yer almaktadır. Programdaki öğrencilerin çoğunluğu burslu ve çeşitli kademelerde görevli yerel yöneticilerdir. İncelenen dersler kentsel planlama teori ve pratiğini konu almaktadır, derslerdeki tartışmanın odağında İstanbul planlama gündemi bulunmaktadır. Bu yazı, planlama eğitiminde gizli kalan zorlukları ve olanakları, 2016-17 akademik yılındaki İstanbul Metropoliten Planlama dersleri örneğinde tartışmaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPlanning Educationen_US
dc.subjectparticipant objectivation methoden_US
dc.subjectIstanbulen_US
dc.subjectPlanlama Eğitimien_US
dc.subjectKatılımcı Nesneleştirme Metoduen_US
dc.titlePlanning Education in the Case Study of the Course of Metropolitan Planning in Istanbulen_US
dc.title.alternative‘İstanbul`da Metropoliten Planlama’ Dersi Örnek Olayı Çerçevesinde Planlama Eğitimien_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid126589en_US
dc.relation.ispartofYönetim Bilimleri Dergisien_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record