Girişimcilik Faaliyetlerinde Pazarlama İletişim Çabalarının Etkisi
Künye
İlter. B. (2017). Girişimcilik Faaliyetlerinde Pazarlama İletişim Çabalarının Etkisi. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 12, 65-74.Özet
İletişim, hedef kitleye farklı iletişim ortam ve araçlarında iletilmek istenen mesajı ifade etmektedir. Bu mesaj sayesinde hedef kitlenin mesajın konusu ile ilgili bilgi edinerek ikna edilmesi, diğer bir ifade ile algısı yönetilmeye çalışılır. Pazarlama iletişimi ile başarılmaya çalışılan da hedef kitlenin ürün, marka ve girişimci işletme hakkında bilgilenmesinin sağlanarak, ikna edilmesi ve algı yönetiminin sağlanmasıdır. Pazarlama iletişim çabaları ile girişimciler, fiili ve potansiyel tüketicilere, ürün, girişimci firma, değişiklikler hakkında mesajlar iletirler. Ancak burada önemli olan, fark edilebilir ve ikna edici pazarlama iletişim karmasını oluşturabilmektir. Çalışma, girişimcilerin girişimcilik faaliyetlerinde pazarlama iletişim çabalarından yararlanma dü- zeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma grubunu, Afyon Kadın Girişimciler Derneği (AFİKAD) üyeleri oluşturmuştur. Çalışmada nitel araş- tırma yöntemi uygulanmıştır. Sonuç olarak, günümüz koşullarında girişimcilik faaliyetlerinin başarılı olabilmesi için, girişimcilerin pazarlama iletişim karması kararlarına daha fazla önem vermeleri gerekliliği vurgulanmaktadır. Communication refers to the message desired to be communicated to the target group in different communication media and means. Through this message, it is tried to persuade the target group by acquiring information about the subject of the message, in other words, to manage the perception. The goal of the marketing communication is to ensure that the target audience is informed about the product, brand and entrepreneurial business and to provide persuasion and perception management. With marketing communication efforts, entrepreneurs, real and potential consumers, products, entrepreneur firms, send messages about changes. But what is important here is to be able to create a compelling and persuasive marketing communication mix. The study was conducted in order to determine the level of entrepreneurship utilization of marketing communication efforts in entrepreneurial activities. The working group formed the Afyon Women Entrepreneurs Association (AFİKAD) members. Qualitative research method was applied in the study. As a result, it is emphasized that entrepreneurship activities in today’s conditions need to give more importance to decision making of marketing communications.
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: