dc.contributor.author | İzmirli, Serkan | |
dc.contributor.author | Akyüz, Halil İbrahim | |
dc.date.accessioned | 2018-03-07T06:06:52Z | |
dc.date.available | 2018-03-07T06:06:52Z | |
dc.date.issued | 2017-10 | |
dc.identifier.citation | İzmirli, S. ve Akyüz, H. İ. (2017). Eş Zamanlı Sanal Sınıf Yazılımlarının İncelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 13, 788-810. | en_US |
dc.identifier.issn | 1304-9496 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/1768 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada çevrim içi öğrenme ortamlarında kullanılan eş zamanlı sanal sınıf yazılımları incelenmiştir. Alanyazın taraması yöntemi benimsenen çalışmada, öncelikle sanal sınıf yazılımının tanımı yapılmış ve özellikleri ifade edilmiştir. Ardından sanal sınıf yazılımlarının kullanım alanlarından bahsedilmiştir. Sonra sanal sınıf yazılımlarının yararları ve sınırlılıkları dile getirilmiş ve yaygın olarak kullanılan sanal sınıf yazılımları olan Adobe Connect, Perculus, Blackboard, WizIQ, GoToTraining, Electa, OpenMeetings ve Big Blue Button tanıtılmıştır. Son bölümde ise sanal sınıf yazılımları; lisanslama seçeneği, paylaşım seçeneği, video oynatma, uzaktan kontrol ve Türkçe dil desteği gibi özellikler açısından karşılaştırılmıştır. Karşılaştırmadan sonra yazılımların birbirlerine göre üstünlükleri ve sınırlılıkları olduğu bulunmuştur. Bunula birlikte bütün yazılımların temel özelliklere sahip oldukları görülmüştür. Gerçekleştirilen bu çalışmanın çevrim içi uzaktan eğitim veren kurumların ve bireylerin sanal sınıf yazılımları hakkında bilgi sahibi olmalarına ve ihtiyaçları doğrultusunda kullanacakları sanal sınıf yazılımını seçebilmelerine katkı sağlayacağı umulmaktadır. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, synchronous virtual classroom software used in online learning environments was examined. In this literature review study, first, virtual classroom software was described and its features were stated. Then, areas of virtual classroom software use were mentioned. After that, advantages and disadvantages of virtual classroom software were expressed and commonly used virtual classroom software such as Adobe Connect, Perculus, Blackboard, WizIQ, GoToTraining, Electa, OpenMeetings and Big Blue Button was introduced. Finally, virtual classroom software was compared with regards to some features like licensing, sharing, video playing, remote control and supporting Turkish language packet. After the comparison, it was found that software has some advantages and disadvantages relative to each other. However, it was seen that all of them have basic features. It is expected that this study will contribute to institutions and users delivering online distance education about what a virtual classroom is and selecting virtual classroom software in line with their needs. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights.uri | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sanal sınıf | en_US |
dc.subject | sanal sınıf yazılımı | en_US |
dc.subject | eş zamanlı eğitim | en_US |
dc.subject | uzaktan eğitim | en_US |
dc.subject | Virtual classroom | en_US |
dc.subject | virtual classroom software | en_US |
dc.subject | synchronous education | en_US |
dc.subject | distance education | en_US |
dc.title | Eş Zamanlı Sanal Sınıf Yazılımlarının İncelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Examining Synchronous Virtual Classroom Software | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.authorid | 124602 | en_US |
dc.authorid | 52433 | en_US |
dc.relation.ispartof | Eğitimde Kuram ve Uygulama | en_US |
dc.department | [Belirlenecek] | en_US |
dc.institutionauthor | . . . | en_US |
dc.relation.publicationcategory | . . . | en_US |