Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorBalçın, Muhammed Doğukan
dc.contributor.authorErgün, Ayşegül
dc.date.accessioned2018-02-20T06:54:02Z
dc.date.available2018-02-20T06:54:02Z
dc.date.issued2017-10
dc.identifier.citationBalçın, M. D. ve Ergün, A. (2017). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisine İlişkin Görüşleri. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 13, 570-600.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1758
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisine ait görüşlerinin tespit edilmesidir. Çalışma, Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan 29 üçüncü sınıf fen bilgisi öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma yarı yapılandırılmış görüşme tekniğinin kullanıldığı nitel bir fenomenoloji (olgubilim) çalışmasıdır. Görüşme sırasında araştırmacılar tarafından hazırlanan 7 soru içeren görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretmen yeterlikleri hakkındaki düşünceleri ve TPAB algıları tespit edilmiştir. Ayrıca fen öğretiminde kullanılması gereken teknolojik araç gereçler, bu araç gereçlerin kullanım nedenleri ve kullanım esnasında karşılaşılabilecek problemler hakkındaki görüşleri belirlenmiştir. Araştırmada öğretmen adaylarının fen öğretiminde kullanılabilecek strateji, yöntem ve teknikler ile kullanım nedenleri konusundaki düşünceleri de sorgulanmıştır. Elde edilen bulgular ışığında araştırmacılara ve fen eğitimcilerine önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to determine the opinions of science teacher candidates on technological pedagogical content knowledge. Study group of the research consists of 29 3rd grade science teacher candidates receiving education in Celal Bayar University Faculty of education. The study was carried out as a qualitative research using semi-structured interview technique. As a qualitative research pattern, phenomenological approach was used as the research pattern. An interview form comprising 7 questions was used by the researchers during the study. Opinions of science teacher candidates on teacher competencies in addition to their perceptions of TPACK were evaluated. Their opinions on technological aids that should be used in science teaching and the problems they are likely to encounter during the use of such aids, were also determined. In addition, teacher candidates were asked their opinions regarding the strategies and methods that could be used in science teaching. In light of the findings of the research, recommendations were made for consideration by researchers and science teachers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFen bilgisi öğretmen adayıen_US
dc.subjectteknolojik pedagojik alan bilgisien_US
dc.subjectTPABen_US
dc.subjectfen bilimlerien_US
dc.subjectScience teacher candidateen_US
dc.subjecttechnological pedagogical content knowledgeen_US
dc.subjectTPACKen_US
dc.subjectscienceen_US
dc.titleFen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisine İlişkin Görüşlerien_US
dc.title.alternativeScience Teacher Candidates’ Views About Technological Pedagogical Content Knowledge (Tpack)en_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid233802en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record