Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Araştırma Tabanlı Fen Öğretimine İlişkin Özyeterlik İnanç Düzeylerinin Belirlenmesi
Citation
Turan, A. ve Kocakülah, M. S. (2017). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Araştırma Tabanlı Fen Öğretimine İlişkin Özyeterlik İnanç Düzeylerinin Belirlenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 13, 551-569.Abstract
Bu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının araştırma tabanlı fen öğretimine ilişkin özyeterlik inanç düzeylerinin belirlenmesidir. Çalışma Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı’nda öğrenim gören 51 birinci sınıf, 45 ikinci sınıf, 44 üçüncü sınıf, 51 dördüncü sınıf olmak üzere toplam 191 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında öğretmen adaylarına Araştırma Tabanlı Fen Öğretimi Ölçeği uygulanmış, uygulamadan sonra elde edilen veriler kapsamında her sınıf seviyesinden 8 öğretmen adayı olmak üzere toplam 32 öğretmen adayı ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonunda öğretmen adaylarının araştırma tabanlı fen öğretimi konusunda sınıf seviyesi arttıkça daha doğru bilgilere ve uygulanabilir fikirlere sahip oldukları bulunmuştur. Bu konudaki özyeterlik inançlarına bakıldığında; 1., 2. ve 3. sınıftaki öğretmen adaylarının henüz öğretmenlik uygulaması dersini almadıklarından yeterli deneyimlerinin olmadığı ve bu yüzden de kendilerinin araştırma tabanlı fen öğretimi becerilerine sahip olmadıklarını düşündükleri yapılan görüşmelerde ortaya çıkmıştır. The aim of this study is to determine the levels of self-efficacy beliefs of prospective science teachers regarding inquiry-based science teaching. The study was carried out with a total of 191 teacher candidates, 51 first grade, 45-second grade, 44-third grade, 51-fourth grade, who were enrolled in Balıkesir University Necatibey Education Faculty Science Teacher Training Program. Within the scope of the research, Inquiry Based Science Instruction Scale was applied to teacher candidates and semi-structured interviews were conducted with a total of 32 teacher candidates including 8 teacher candidates from each class level considering the data obtained from the scale. Analysis of data showed that the prospective teachers had more favourable views on inquiry based science teaching as the class level increased. When teacher candidates' self-efficacy beliefs are considered the first, second, and third-grade teacher candidates have not yet taken a course involving teaching practice, it turns out that they do not have enough experience and they think that they do not have inquiry-based science teaching skills.
Collections
The following license files are associated with this item: