The Reactions Of The Children Towards Restrictions On Their Use Of Information Technologies
Künye
Sütçü, S. S. (2017). The Reactions Of The Children Towards Restrictions On Their Use Of Information Technologies. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 13, 301-315.Özet
The rapid development of communication technologies has had great impact on interpersonal relations together with family and social structure. These technologies, which have made the individual activities of parents more important, have started to play an important role in the relations of parents and their children. Accordingly, this research aims to determine the reactions of students studying at secondary schools towards the restrictions imposed by their parents on communication technologies and their applications. In this study, which was designed as a survey model, procedural diversity was enabled by employing different data collection techniques and content analysis types; categorical data analysis and frequency analysis. In the analysis of the data which were collected by “open-ended question form” and “semi-structured interview”, of the content analysis types, categorical analysis and frequency analysis were utilized. The results of the study show that mothers in particular, impose restrictions on their children more and the role of the parents could vary depending on the gender of the restricted child. Students obey the rules set by their parents to a large extent and its rate is higher in girls than boys. At this point, students’ reactions to their parents are also themed according to their level obedience. While nearly half of the students say that they obey these restrictions willingly, the others say they obey because they have to. However, most of the students who do not obey the restrictions, react against the restrictions and keep on doing secretly. Gelişen bilişim teknolojileri, bireyler arası ilişkilerde ve beraberinde, aile ve toplumsal yapıda etkisini hızla göstermeye devam etmektedir. Ebeveynlerin bugüne kadar ki bireysel faaliyetlerinin daha da önemli hale gelmesine neden olan bu teknolojiler, ebeveyn ve çocukları arasındaki ilişkilerde önemli rol oynamaya başlamıştır. Bu doğrultuda gerçekleştirilen çalışmada, ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören çocukların, bilişim teknolojileri ve uygulamalarına yönelik ebeveynleri tarafından getirilen kısıtlamalara karşı tepkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda tarama modelinde tasarlanan çalışmada birden fazla veri toplama tekniği kullanılarak yöntemsel çeşitleme yapılmıştır. Verilerin “açık uçlu soru formu” ve “yarı yapılandırılmış görüşme formu” ile toplandığı çalışmanın analiz aşamasında, içerik analizi türlerinden kategorisel analiz ve frekans analizi tekniklerinden yararlanılmıştır. Gerçekleştirilen çalışma sonucunda; özellikle annelerin çocuklarına daha çok kısıtlama getirdikleri ve kısıtlamalar konusunda, kısıtlamanın getirildiği çocuğun cinsiyetine göre ebeveyn rollerinin de değişebildiği belirlenmiştir. Yapılan analizler sonucunda öğrencilerin büyük bir oranda getirilen kısıtlamalara uydukları ve kız öğrencilerin getirilen kısıtlamalara uyma oranlarının erkek öğrencilere göre daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Bu noktada öğrencilerin kısıtlamalara uyma durumları çerçevesinde, ebeveynlere karşı tepkileri de temalaştırılmıştır. Ebeveynleri tarafından getirilen kısıtlamalara uyduğunu belirten öğrencilerin neredeyse yarısı bu kısıtlamalara kendi istekleriyle uyduklarını belirtirken; diğer yarısı ise bu kısıtlamalara uymak zorunda kaldıklarını belirtmişlerdir. Diğer taraftan, yapılan kısıtlamaya uymadığını ifade eden öğrencilerin büyük bir çoğunluğunun getirilen kısıtlamalar karşısında tepki gösterdikleri ve gizlice yapmaya devam ettikleri belirlenmiştir.
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: