The Effects of Mindfulness on Overconfidence
Künye
Kalafatoğlu, Y. ve Turgut, T. (2017). The Effects of Mindfulness on Overconfidence. Yönetim Bilimleri Dergisi, 15, 175-191.Özet
This study aims to investigate the relationship between mindfulness and overconfidence defined as a decision making error. Data were gathered from department of business administration students. Mindfulness was divided into acceptance and attention dimensions and their effects on overplacement and overestimation as the dimensions of overconfidence were explored. Results indicate that acceptance has significant relations with overplacement which means participants who accept the events and situations predict more accurately about their performance and others’ than participants who don’t accept. This study contributes to literature as few studies exist about the association between mindfulness and decision making process. Based on a belief that organizations benefit from better decisions, acceptance based training programs were suggested for employees who work for strategic decision making positions. Bu çalışma bilinçli farkındalık ve bir karar verme hatası olarak tanımlanan kendine aşırı güvenme arasındaki ilişkiyi ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. İşletme bölümü öğrencilerinden oluşan örneklemden elde edilen verilere uygulanan faktör analizinde bilinçli farkındalık, kabullenme ve dikkat boyutlarına ayrılmış ve kendine aşırı güvenmenin boyutları olan kendini üstün değerlendirme ve abartılı öngörü üzerindeki katkıları analiz edilmiştir. Araştırma bulguları kabullenmenin kendini üstün değerlendirme üzerinde olumsuz bir katkısının olduğunu yani olayları ve durumları kabul eden katılımcıların kendilerinin ve başkalarının performanslarına ilişkin daha doğru tahminde bulunduklarını göstermektedir. Çalışmanın kuramsal açıdan önemi bilinçli farkındalığın karar verme üzerindeki etkisini inceleyen az sayıda çalışmadan biri olmasıdır. Doğru karar vermenin kurumlara kazanç getireceği düşüncesinden hareketle, insan kaynakları tarafından özellikle stratejik öneme sahip karar vericilere kendi duygu ve düşüncelerini fark etmelerini sağlayacak kabullenme odaklı eğitimler verilmesi önerilmektedir.
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: