Bilişim Teknolojisi İşlevlerinin Örgütsel Performans Üzerine Etkisi
Citation
Özdemir, L. ve Dulkadir, B. (2017). Bilişim Teknolojisi İşlevlerinin Örgütsel Performans Üzerine Etkisi. Yönetim Bilimleri Dergisi, 15, 25-41.Abstract
Hızla değişmekte ve gelişmekte olan BT’nin örgütlerdeki uygulama alanları ve işlevleri de beraberinde artmaktadır. Gerek örgütsel işlevleri gerekse çevresel fonksiyonları yerine getirmede BT yoğun olarak kullanılmaktadır. Bu bağlamda BT’nin örgütsel performansı da etkilemekte olduğu söylenebilir. İşte bu araştırma, günümüz örgütlerinde bir yandan içsel bütünleşme amacıyla diğer taraftan dışsal odaklanma amacıyla kullanılan BT’nin örgütsel performans üzerinde etkisinin bulunup bulunmadığını ve bu etkinin ne kadarının BT işlevlerinden kaynaklandığını belirleyebilmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma TR1 bölgesinde hazır giyim alanında üretim yapan 187 işletmede 368 katılımcı üzerinde uygulanmıştır. İstatistiki değerlendirmeler sonucunda; BT işlevleri içsel bütünleşme amaçlı BT işlevleri ve dışsal odaklanma amaçlı BT işlevleri olarak iki boyutta toplanmış olup, örgütsel performans ise tek boyutta kalmıştır. İçsel bütünleşme amaçlı BT işlevleriyle dışsal odaklanma amaçlı BT işlevlerinin her ikisinin de örgütsel performans üzerinde anlamlı bir etkisi bulunmuş olup; BT’nin dışsal odaklanma amaçlı işlevlerinin örgütsel performans üzerindeki etkisinin BT’nin içsel bütünleşme amaçlı işlevlerine göre daha büyük olduğu saptanmıştır. Information technology (IT), quickly changing and developing, has increased applications and functions in organizations. It has been extensively used in both organizational and environmental functions. In this context, it is said that IT has influenced organizational performance. The study had been made to search that whether IT used the purpose in the other hand internal integration on the other hand external integration was an impact on organizational performance and how much of this effect was due to IT functions. The study which applied in the district of TR1 was performed on 368 participants in 187 enterprises. In statistical evaluation result, IT functions were grouped in two dimentions as functions for internal integration and external orientation. In contrast organizational performance remained in one dimension. It has been found that IT functions for both internal integration and external orientation are a significant impact on organizational performance. It also has been found that functions for external orientation of IT is larger than functions for internal integration the impact on organizational performance.
Collections
The following license files are associated with this item: