Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorGür, Hülya
dc.contributor.authorKobak Demir, Mevhibe
dc.date.accessioned2017-02-15T13:26:50Z
dc.date.available2017-02-15T13:26:50Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationGür, H. ve Kobak Demir, M. (2017). Pergel-Cetvel Kullanarak Temel Geometrik Çizimlerin Öğretmen Adaylarının Geometrik Düşünme Düzeyleri. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 1, 88-110.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1679
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının pergel-cetvel kullanarak gerçekleştirdikleri temel geometrik çizim uygulamalarının geometrik düşünme düzeylerine ve matematiğe yönelik tutumlarına etkisini incelemektir. Çalışmada ayrıca bu etkinin cinsiyete ve sınıf düzeyine göre anlamlı farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Deneysel desenlerden tek grup ön test- son test deneysel desen benimsenen çalışma, 2013-2014 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılı Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi- Matematik Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 72 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Haftada 2 saat olmak üzere 5 haftada gerçekleştirilen uygulamalarda araştırma verileri, Usiskin (1982) tarafından geliştirilen ve Duatepe (2000) tarafından Türkçe’ye uyarlanan Van Hiele Geometrik Düşünme Düzeyleri Testi ve Aşkar (1986) tarafından geliştirilen Matematiğe Yönelik Tutum Ölçeği ile edinilmiştir. Araştırmanın sonunda pergel-cetvel kullanarak gerçekleştirilen temel geometrik çizim uygulamalarının öğretmen adaylarının geometrik düşünme düzeylerini ve matematiğe yönelik tutumlarını arttırdığı sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the effect of basic geometric drawings using a compass-ruler on the geometric thinking levels and attitudes towards mathematics of pre-service teachers. It was also examined whether this effect showed a significant reletionship by gender and grade. The study adopted single group pre-test and post-test experimental design was carried out with 72 pre-service teachers studying at Secondary Science and Mathematics Education-Mathematics Education department in the spring semester of the 2013- 2014 academic year. In the applications performed 2 hours per week in 5 weeks, the research data was obtained by the Van Hiele Geometric Thinking Levels Test developed by Usiskin (1982) and adopted to Turkish by Duatepe (2000) and The Scale Of Attitudes Towards The Mathematics developed by Aşkar (1986). At the end of the study, the basic geometric drawings produced by using a pair of compass and a ruler improved the pre-service teachers’ geometrical thinking levels and attitudes towards mathematics.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematik laboratuarıen_US
dc.subjecttemel geometrik çizimleren_US
dc.subjectpergel-cetvel kullanımıen_US
dc.subjectgeometrik düşünme düzeyien_US
dc.subjectmatematiğe yönelik tutumen_US
dc.subjectMathematics laboratoryen_US
dc.subjectbasic geometric drawingsen_US
dc.subjectusing a pair of compasses and a ruleren_US
dc.subjectgeometric thinking levelen_US
dc.subjectattitudes towards mathematicsen_US
dc.titlePergel-Cetvel Kullanarak Temel Geometrik Çizimlerin Öğretmen Adaylarının Geometrik Düşünme Düzeylerien_US
dc.title.alternativeThe Effect of Basic Geometric Drawings Using A Compass-Ruler on The Geometric Thinking Levels And Attitudes of The Pre-Service Teachersen_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR36079en_US
dc.authoridTR22813en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record