Muhasebe Mesleğinde Etik: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Ön Lisans Öğrencilerinin Etik Algılarına Yönelik Bir Araştırma
Künye
Elagöz, İ. ve Şahbaz, Ü. (2016). Muhasebe Mesleğinde Etik: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Ön Lisans Öğrencilerinin Etik Algılarına Yönelik Bir Araştırma. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 2, 316-340.Özet
Günümüzde küreselleşmenin de etkisiyle teknoloji ve rekabet hızla artmaktadır. Buna paralel olarak sermaye hareketlerinin uluslararası boyut kazanmış olması, yatırımların dünya çapında artması ve bununla birlikte işletmelerin de çok uluslu hale gelmesi söz konusu olmuştur. Ve böylece işletmelerin muhasebe işlevi farklı bir boyut kazanmıştır. İşletmeler çok uluslu hale gelirken 2000’li yıllarda yaşanan muhasebe skandalları (Enron, Worldcom vb.) muhasebe meslek mensuplarındaki etik davranışın önemini artırmıştır. Bu araştırmanın amacı, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Muhasebe ve Vergi Uygulamaları programında okuyan öğrencilerin muhasebe meslek etiği algısını ölçmektir. Ayrıca öğrencilerin meslek etiği algısının demografik özelliklere göre farklılık gösterip göstermediği ortaya konulmaya çalışılmaktadır. Bu amaç doğrultusunda yapılan analizler sonucunda; öğrencilerin meslek etiği algılarının sadece cinsiyete göre farklılık gösterdiği, ancak yaş, gelir, öğrenim gördüğü sınıf ve yaşadığı yere göre bir fark olmadığı görülmektedir. Technology and competition are increasing rapidly with the influence of globalization nowadays. Parallel to this, it has been discussed that capital movements have gained an international dimension, investments have increased worldwide and businesses have become multinational. Thus, businesses’ accounting function has gained a different dimension. The accounting scandals (Enron, Worldcom, etc) that occurred in 200s have increased the importance of ethical behaviour in accounting professions while businesses become multinational. The aim of this research is to explore perceptions of accounting profession ethics of the students studying in Çanakkale Onsekiz Mart University Vocational Schools of Accounting and Tax Practices programs. Besides, it is tried to show whether the perception of professional ethics of students varies according to the demographic characteristics. Results reveal that there is no difference in students’ perception on professional ethics according to their ages, incomes, their education levels and locations that they live. Addition to this, there is a difference in students’ perception on professional ethics according to their gender.
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: