Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) Sınavının Uygulama Koşullarına İlişkin Öğrenci Görüşleri
Citation
Özkan, Y. Ö., Güvendir, M. A., ve Satıcı, D.K. (2016). Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) Sınavının Uygulama Koşullarına İlişkin Öğrenci Görüşleri. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12, 1160-1180Abstract
Bu çalıGmada TEOG sınavının uygulama koGullarına iliGkin sekizinci sınıf öğrenci görüGlerinin belirlenmesi amaçlanmıGtır. Bu yönüyle çalıGma tarama türünde betimsel modelle tasarlanmıGtır. AraGtırmanın çalıGmagrubu, 253 (%50.8) kız ve 245 (%49.2) erkek olmak üzere 498 öğrenciden oluGmaktadır. AraGtırmacılar tarafından geliGtirilen “TEOG Sınavının Uygulama KoGullarını Değerlendirme Anketi” aracılığı ile toplanan verilerin analizinde öğrenci görüGlerinin dağılımını belirlemek amacıyla yüzde ve frekans değerlerinden; görüGleri arasındaki farkları belirlemek amacıyla kikare testinden yararlanılmıGtır. AraGtırma sonucunda öğrenciler sınav uygulama Gekline iliGkin olumlu görüGler ifade ederken, sınav güvenliği ve içeriğine iliGkin sorunların yaGandığını belirtmiGlerdir. Öğrenciler, her ders için farklı zamanlarda sınava girmenin ve kendi sınıf arkadaGları ile birlikte aynı sınıfta olmanın kendilerini rahatlattığını ifade etmiGlerdir. Sınav süresi ve uygulama koGullarına iliGkin görüGler incelendiğinde, öğrencilerin büyük çoğunluğu her ders için verilen 40 dakikalık sürenin yeterli olduğunu; ancak sınavın daha disiplinli koGullarda uygulanması gerektiğini, sınav salonuna arkadaGlarının özel eGyaları ile girmelerinin dikkatlerini dağıttığını ve sınavda bazı arkadaGlarının kopya çektiğini düGünmektedirler. Bu nedenle öğrenciler sınava girerken polislerin arama yapmasını doğru bulmakta ve bu durumun kendilerini rahatsız etmediğini ifade etmektedirler. Öğrencilerin baGarı durumları ve cinsiyetleri ile anket maddelerine verilen cevaplar incelendiğinde; öğrencilerin sınava girerken polisler tarafından aranmasının doğru bulunması durumu öğrencilerin cinsiyetlerine göre, sınav salonuna arkadaGlarının özel eGyaları ile girmelerinin dikkatlerini dağıttığı görüGü ise baGarılı olup olmama durumlarına göre farklılık göstermiGtir. This study aims to determine the opinions of the 8th grade students about Transition from Basic Education to Secondary Education (BESE-TEOG) exam’s implementation conditions. The study was designed by using descriptive survey model. The study group includes 498 students. 253 (50.8%) of the students are females and 245 (49.2%) of the students are males. "The Evaluation Survey of TEOG exam’s implementation conditions" was developed by researchers. Frequency and percent values were used in order to determine the distribution of students' opinions and the chi-square test was used to determine differences among the opinions of the students. According to the results, while the students expressed problems and negative opinions about the exam security and content, they expressed positive opinions regarding the exam implementation conditions. Students also stated that they felt comfortable when they took the exam at the different times for each course and when they were with their classmates in the same class during the exam. When the opinions about the duration of the examination were analyzed, the majority of the students stated that the 40 minutes is enough for each course. On the other hand, the students thought that the exams should be done on well-disciplined conditions as they felt distracted when their friends entered the exam room with their personal belongings and some friends cheated in the exam. Therefore, according to the students, the police search conducted before the exams was not disruptive. Students’ opinions about the police security search done before the exam varied according to students gender. Additionally students’ opinions about being distracted by their friends entering the exam room with their personal belongings varied depending on the success rates of the students.
Collections
The following license files are associated with this item: