dc.contributor.author | Özdemir, Pınar | |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T07:01:38Z | |
dc.date.available | 2016-10-25T07:01:38Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Özdemir, P. (2016). Girişimcilik eğitimi ve üniversitelerimiz. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 11 (1), 224-240. | en_US |
dc.identifier.issn | 1306-8946 | |
dc.identifier.uri | http://gkd.comu.edu.tr/images/form/dosya/dosya_847067.pdf | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/1601 | |
dc.description.abstract | İşsizlik, günümüzün en büyük sosyal ve ekonomik sorunlarından biridir ve hükümetlerin ve çeşitli kuruluşların azalması yönünde gösterdiği tüm çabalarına karşın gün geçtikçe daha da artmaktadır. İşsizliğin önlenmesinde en büyük rollerden biri girişimcilere düşmektedir. Girişimciler büyük düşünebilen ve düşüncelerini hayata geçirebilen kimselerdir. Bu sayede pek çok kişiye istihdam olanağı sağlayabilmekte; yoksulluğun ve açlığın önlenmesine, refahın arttırılmasına katkıda bulunabilmektedirler. Kişinin girişimci olabilmesi için doğuştan var olan bir takım özelliklere sahip olması gerekli, ancak yeterli değildir. Günümüzde kişileri girişimciliğe yönlendirmek ve başarılı girişimlerin hayata geçirilmesini teşvik etmek amacıyla çeşitli seviyelerde girişimcilik eğitimi verilmektedir. Bu çalışmada Türkiye’de üniversitelerde verilmekte olan girişimcilik eğitimi üniversiteler tarafından cevaplandırılan anketlerin değerlendirilmesiyle masaya yatırılmış ve ana hatlarıyla değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonucunda Türkiye’deki üniversitelerde girişimcilik eğitiminin hız kazanmaya başladığı ve üniversitelerin girişimcilik eğitimini destekleyecek yapısal düzenlemelere gittikleri sonucuna ulaşılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | Unemployment is one of the biggest social and economic problems today. Despite all the efforts by governments and relevant institutions and organisations, it doesn’t decrease but increases. Entrepreneurs have one of the most important roles in preventing unemployment. Entrepreneurs are the people who think big and who can turn their ideas into reality. They can provide a lot of people with employment opportunities and contribute to the prevention of poverty and hunger and enhancement of welfare. Some inborn abilities are necessary for a person to be an entrepreneur but they are not enough. Today entrepreneurship education is given to provide students with an entrepreneurial mindset and the necessary qualifications to realize successful enterprises. In this study, entrepreneurship education in Turkey is discussed in detail after the evaluation of the questionaries filled by the universities and an overall assessment of university entrepreneurship education is given. At the end of the study, it is concluded that entrepreneurship education at universities has begun to increase and universities have started to take the necessary supportive steps to back entrepreneurial education. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Dr. H. İbrahim Bodur Girişimcilik Uygulama ve Araştırma Merkezi | en_US |
dc.rights.uri | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Girişimcilik | en_US |
dc.subject | Üniversiteler | en_US |
dc.subject | Girişimcilik eğitimi | en_US |
dc.subject | Entrepreneurship | en_US |
dc.subject | Universities | en_US |
dc.subject | Entrepreneurship education | en_US |
dc.title | Girişimcilik eğitimi ve üniversitelerimiz | en_US |
dc.title.alternative | Entrepreneurship education in Turkish universities | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.authorid | TR15115 | en_US |
dc.relation.ispartof | Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi | en_US |
dc.department | [Belirlenecek] | en_US |
dc.institutionauthor | . . . | en_US |
dc.relation.publicationcategory | . . . | en_US |