Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorGök, Osman
dc.date.accessioned2016-10-25T06:48:06Z
dc.date.available2016-10-25T06:48:06Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationGök, O. (2016). Exploring the passengers’ overall perceptions of Turkish airline companies: A repertory grid analysis. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 11 (1), 210-223.en_US
dc.identifier.issn1306-8946
dc.identifier.urihttp://gkd.comu.edu.tr/images/form/dosya/dosya_847067.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1600
dc.description.abstractAlthough airline services are not complex as high-tech products, they are made up of a diverse mix of intangibles. Therefore, it is a challenging matter for airlines management to identify correctly what passengers really want and expect. Using help of a repertory grid analysis which is capable of generating robust results with even small samples, this paper attempts to explore passengers’ overall perceptions of airline companies. The study offers a list of variables and key attributes that customers use in evaluating competing airliners. Price, reliability, food and beverage (F&B) services, flight time availability and reputation were found to be key constructs.en_US
dc.description.abstractHavayolu hizmetleri teknoloji ürünleri gibi karmaşık yapıda olmasa da birçok soyut özellik barındırır. Dolayısıyla, havayolu firmaları için yolcuların ne istediklerini ve beklentilerini bilmek çaba gerektiren bir konudur. Bu çalışma, küçük örneklemlerde güçlü sonuçlar üretebilen Repertuar Çizelgesi Tekniği kullanarak, yolcuların havayolu firmaları hakkındaki genel algılarını ölçümlemeyi amaçlamaktadır. Bu ölçümün sonucu, yolcuların havayolu firmalarını değerlendirirken kullandıkları kıstasların ve kilit değişkenlerin bir listesi olma özelliğindedir. Fiyat, güvenilirlik, yiyecek-içecek hizmetleri, uçuş zamanlarının uygunluğu ve firma itibarı kilit değişkenler olarak bulunmuştur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Dr. H. İbrahim Bodur Girişimcilik Uygulama ve Araştırma Merkezien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAirline servicesen_US
dc.subjectService attributesen_US
dc.subjectCustomer perceptionsen_US
dc.subjectRepertory grid analysisen_US
dc.subjectService marketingen_US
dc.subjectHavayolu hizmetlerien_US
dc.subjectHizmet özelliklerien_US
dc.subjectMüşteri algılarıen_US
dc.subjectRepertuar çizelgesi tekniğien_US
dc.subjectHizmet pazarlamasıen_US
dc.titleExploring the passengers’ overall perceptions of Turkish airline companies: A repertory grid analysisen_US
dc.title.alternativeYolcuların Türkiye’deki havayolu firmalarına ilişkin algılarının repertuvar çizelgesi tekniği kullanılarak araştırılmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR118152en_US
dc.relation.ispartofGirişimcilik ve Kalkınma Dergisien_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record