Türkiye’deki üniversitelerin girişimcilik serüveni: Bir gömülü teori araştırması
Künye
Ünal, A. ve Çatı, K. (2016). Türkiye’deki üniversitelerin girişimcilik serüveni: Bir gömülü teori araştırması. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 11 (1), 84-121.Özet
Bu araştırmanın amacı Türkiye’deki üniversitelerin girişimci üniversite olma yolunda izledikleri süreçlerinin genel bir çerçevesinin çizilmesidir. Nitel araştırma desenlerinden Gömülü Teori yaklaşımının izlendiği araştırmada, amaçlı örneklem yöntemi ile belirlenen Düzce Üniversitesi’nde görevli 12 akademisyenle yarı biçimlendirilmiş görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Veriler kodlama analizine tabi tutulmuş ve analiz sonucunda; Girişimci Üniversite Olmaya Engel Olan Faktörler, Girişimci Üniversite Olmaya İvme Kazandıran Faktörler, Girişimci Üniversitenin Özellikleri, Değer (Girişimci Üniversitenin Çıktısı) olmak üzere 4 temadan oluşan bir teorik model elde edilmiştir. The subject of this study is to define a framework of universities in Turkey towards being entrepreneurial. Following a Grounded Theory Approach – a qualitative research design- 12 semi-structured interviews conducted with the academicians of Duzce University that were selected by purposive sampling. Coding Analyze was applied to the data. As a result, a theoretical model that explains the 4 themes - Obstructing Factors, Accelerating Factors, Features of Entrepreneurial University, Value - and the relations among them was introduced.
Bağlantı
http://gkd.comu.edu.tr/images/form/dosya/dosya_743424.pdf1306-8946
https://hdl.handle.net/20.500.12428/1595
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: