Evaluation of sixth grade student’s views regarding elective course reading
Künye
Gedizli, M., Arpağ, M. ve Bora, N. (2016). Evaluation of sixth grade student’s views regarding elective course reading. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12 (5), 1067-1080.Özet
In daily life reading maintains an important function in many areas, such as communicate, prolonging mental development, and comprehensions kills development. Reading, in terms of educational process is also one of the preconditionsthataffectsuccess in allareas. Therefore, reading education remains important in every period. Reading involves not only recognition process of the symbols but also processes such assignification, analysis, interpretation and evaluation of the symbols. amilya reason, the reading skills must be developed. In the development of readings kills, students alone can not succeed. Parents, teachers, administrator sand friends need to support the students. That being the case, the regulation of the educational process is of great importance amilya development of reading skills. Making reading works by takingin to account the interest of the pupils, adjusting the medium in accordance with the reading and ensuring cooperation with amilya re facts that affect positively the development of reading skills.The goal of this study is to determine the views of sixth grade students regarding elective course reading skills. Günlük hayatta okuma; iletişim kurma, zihinsel gelişimi sürdürme, anlama becerisini geliştirme gibi pek çok alanda önemli işlevler sürdürmektedir. Eğitim sürecinde de okuma, bütün alanlarda başarıyı etkileyen ön şartlardan biri konumundadır. Bu sebeple okuma eğitimi her dönemde önemini korumuştur. Okuma; sadece sembollerin tanınma sürecini değil, sembollerin anlamlandırılması, çözümlenmesi, yorumlanması ve değerlendirilmesi gibi süreçleri de kapsar. Bu nedenle okuma becerisinin geliştirilmesi gerekir. Okuma becerisinin geliştirilmesinde öğrenciler tek başına başarılı olamaz. Ailelerin, öğretmenlerin, yöneticilerin ve arkadaşların da öğrenciye destek vermesi gerekmektedir. Bu nedenle okuma becerisinin geliştirilmesi için eğitim sürecinin düzenlenmesi büyük önem taşımaktadır. Öğrencilerin ilgilerini dikkate alarak okuma çalışmalarının yapılması, ortamın okumaya uygun olarak ayarlanması ve aile ile iş birliği sağlanması okuma becerisinin gelişimini olumlu yünde etkiler. Bu çalışmada, ortaokul altıncı sınıf öğrencilerinin Okuma Becerileri seçmeli dersine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Bağlantı
http://eku.comu.edu.tr/article/view/5000199235/5000172464https://hdl.handle.net/20.500.12428/1587
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: