Drama technique in teaching pronouns in Turkish
Citation
Teke, S. ve Gedizli, M. (2016). Drama technique in teaching pronouns in Turkish. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12 (5), 1056-1066.Abstract
This paper aims to reveal the effects of drama technique in teaching pronouns on success rate of 6th students. The study was conducted to 6th Grades as a control group and an experimental group in SEKA Middle School in Ta?köprü, Kastamonu. Each group is consisted of 8 students. A test is conducted to each group to obtain the quantitative data and students are video recorded to obtain qualitative data. In conclusion, drama technique has more effective than standard technique in increasing students? success rate and also the drama technique leads students to attend to lessons. Bu araştırmanın amacı ortaokul 6.sınıflarda zamirler konusunda drama tekniğinin öğrenci başarısına etkisini belirlemektir. Uygulama Kastamonu ili Taşköprü ilçesi Seka Ortaokulu altıncı sınıf öğrencilerinden oluşan biri deney biri kontrol olmak üzere iki grupla yapılmıştır. Gruplar sekizer öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın nicel verileri iki gruba da uygulanan test sınavıyla nitel veriler ise deney grubu öğrencilerinin video kamera görüntüleri ile elde edilmiştir. Araştırma sonucunda drama tekniğinin düz anlatım yöntemine göre öğrencilerin zamirler konusundaki başarısını artırdığı ve öğrencilerin derse katılımını sağladığı belirlenmiştir.
URI
http://eku.comu.edu.tr/article/view/5000199243/5000172420https://hdl.handle.net/20.500.12428/1586
Collections
The following license files are associated with this item: