Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorDemirel, Ramazan
dc.date.accessioned2016-10-19T08:33:50Z
dc.date.available2016-10-19T08:33:50Z
dc.date.issued2016-07
dc.identifier.citationDemirel, R. (2016). Determining secondary students’ behavior towards the environment. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12 (4), 863-878.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttp://eku.comu.edu.tr/article/view/5000176528/5000171235
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1574
dc.description.abstractThe purpose of this research is to investigate secondary school students’ behavior towards to environment according to parameters class grade and gender. This research was conducted with 90 students enrolled in Bozkır Dereiçi Secondary School in Konya in the spring term of academic year 2014-2015. “The scale of behavior towards the environment” developed by Yavuz (2006) was used as data collection tool. The Cronbach’s Alpha was found to be .748. The data was analyzed using t-test in SPSS 15.0 program. According to scale outcomes when compared according to class level 7th environmental behavior points isn’t meaningfully different than 6th class environmental behavior in one way ANOVA. Female students who participate in the research environmental behavior points aren’t meaningfully different than male environmental behavior points. It is suggested that students are informed written and visual media reports and news about environmental issues like climate change, global warming.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin, çevreye yönelik davranışlarının sınıf seviyesi ve cinsiyet değişkenlerine göre incelemektir. Araştırma, 2014-2015 eğitim öğretim yılının Bahar Döneminde Konya’nın Bozkır ilçesine bağlı bir kasaba ortaokulunda toplam 90 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak Yavuz (2006) tarafından geliştirilen “çevreye yönelik davranış ölçeği” kullanılmıştır. İlgili ölçeğin Cronbach-Alfa iç tutarlık katsayısı ?=.748 olarak bulunmuştur. Anket sonuçları SPSS 15.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Öğrencilerin çevreye yönelik davranış puanlarının karşılaştırılmasında t testi ve ANOVA’ dan faydalanılmıştır. Anket sonuçlarına göre; sınıf seviyesine göre çevresel davranış puanlarına ilişkin çoklu karşılaştırma testinde 7. sınıfların çevreye yönelik davranış puanı ile 6. sınıfların davranış puanları arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır. Araştırmaya katılan kız öğrencilerin çevreye yönelik davranış puanları ile erkek öğrencilerin çevreye yönelik davranış puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Araştırmanın bulguları ışığında iklim değişiklikleri, küresel ısınma gibi çevre sorunları ile ilgili yazılı ve görsel medyada yer alan haberler hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi önerilmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEnvironmental educationen_US
dc.subjectBehavior towards environmenten_US
dc.subjectGenderen_US
dc.subjectGrade levelen_US
dc.subjectSecondary school studenten_US
dc.subjectÇevre eğitimien_US
dc.subjectÇevreye yönelik davranışen_US
dc.subjectCinsiyeten_US
dc.subjectSınıf seviyesien_US
dc.subjectOrtaokul öğrencilerien_US
dc.titleDetermining secondary students’ behavior towards the environmenten_US
dc.title.alternativeOrtaokul öğrencilerinin çevreye yönelik davranışlarının belirlenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridyen_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record