Determining secondary students’ behavior towards the environment
Künye
Demirel, R. (2016). Determining secondary students’ behavior towards the environment. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12 (4), 863-878.Özet
The purpose of this research is to investigate secondary school students’ behavior towards to environment according to parameters class grade and gender. This research was conducted with 90 students enrolled in Bozkır Dereiçi Secondary School in Konya in the spring term of academic year 2014-2015. “The scale of behavior towards the environment” developed by Yavuz (2006) was used as data collection tool. The Cronbach’s Alpha was found to be .748. The data was analyzed using t-test in SPSS 15.0 program. According to scale outcomes when compared according to class level 7th environmental behavior points isn’t meaningfully different than 6th class environmental behavior in one way ANOVA. Female students who participate in the research environmental behavior points aren’t meaningfully different than male environmental behavior points. It is suggested that students are informed written and visual media reports and news about environmental issues like climate change, global warming. Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin, çevreye yönelik davranışlarının sınıf seviyesi ve cinsiyet değişkenlerine göre incelemektir. Araştırma, 2014-2015 eğitim öğretim yılının Bahar Döneminde Konya’nın Bozkır ilçesine bağlı bir kasaba ortaokulunda toplam 90 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak Yavuz (2006) tarafından geliştirilen “çevreye yönelik davranış ölçeği” kullanılmıştır. İlgili ölçeğin Cronbach-Alfa iç tutarlık katsayısı ?=.748 olarak bulunmuştur. Anket sonuçları SPSS 15.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Öğrencilerin çevreye yönelik davranış puanlarının karşılaştırılmasında t testi ve ANOVA’ dan faydalanılmıştır. Anket sonuçlarına göre; sınıf seviyesine göre çevresel davranış puanlarına ilişkin çoklu karşılaştırma testinde 7. sınıfların çevreye yönelik davranış puanı ile 6. sınıfların davranış puanları arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır. Araştırmaya katılan kız öğrencilerin çevreye yönelik davranış puanları ile erkek öğrencilerin çevreye yönelik davranış puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Araştırmanın bulguları ışığında iklim değişiklikleri, küresel ısınma gibi çevre sorunları ile ilgili yazılı ve görsel medyada yer alan haberler hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi önerilmektedir.
Bağlantı
http://eku.comu.edu.tr/article/view/5000176528/5000171235https://hdl.handle.net/20.500.12428/1574
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: