An analysis of pre-service teachers' opinions about the feedback and correction process in the preparation of teaching materials
Citation
Koray, Ö., Kaya, B. ve Pekbay, C. (2016). An analysis of pre-service teachers' opinions about the feedback and correction process in the preparation of teaching materials. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12 (4), 844-862.Abstract
Acquire knowledge and skills by experiencing themselves in terms of professional training of the candidates has a great importance in teacher training. However, should not be ignored here, the application made by the teacher candidates works of to what extent appropriate the criteria and nature of the application. Feedback process applications that are not working, not fully established the bridge between theory and practice. Thus, many studies which contains false information and incorrect techniques can occur. The purpose of the study, science education teachers is to examine the opinion of the feedback-correction process in the preparation of course material. For this purpose, questions which are sought answer are grouped under categories. These are "general terms", "benefit", "the quality of learning", "use the professional" and "disadvantages". In order to determine science education teacher candidates' view on the feedback process for the preparation of course material was used to form an open-ended interview. Teacher candidates’ written statement given to openended questions were analyzed using content analysis and descriptive analysis of the qualitative data analysis techniques. Analyzing the data obtained during the study period, it was found that the majority of teacher candidates reported positive views on for feedback-correction process in the preparation of course material. Öğretmen yetiştirmede, adayların mesleki formasyon açısından bizzat kendilerinin deneyimleyerek bilgi ve beceri kazanmaları büyük bir öneme sahiptir. Ancak burada göz ardı edilmemesi gereken husus, öğretmen adayları tarafından yapılan uygulama çalışmalarının yapılan uygulamanın doğasına ve kriterlerine ne derece uygun olduğudur. Dönüt düzeltme süreci olmaksızın yapılan uygulama çalışmalarında, teorik ve uygulama arasındaki köprü tam olarak kurulamamakta, böylece yanlış bilgi içeren ve teknik olarak hatalı pek çok çalışma ortaya çıkabilmektedir. Bu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının ders materyali hazırlarken, dönüt-düzeltme sürecinin kullanılması ile ilgili görüşlerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda cevap aranan sorular “genel ifadeler”, “avantaj”, “öğrenmenin kalitesi”, “meslekte kullanma” ve “dezavantaj” kategorileri altında toplanmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak açık uçlu görüş bildirim formu ve görüşme soruları kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının açık uçlu sorulara verdikleri yazılı açıklamalar nitel veri analiz tekniklerinden içerik analizi ve görüşmelerden elde edilen veriler betimsel analiz kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçları, öğretmen adaylarının büyük çoğunluğunun dönüt-düzeltme sürecine ilişkin, eksikliklerin görülerek konunun daha iyi anlaşılması, motivasyonun artması, uygulamaların daha etkili ve verimli hale gelmesi, derinlemesine araştırma yapmaya yönlendirmesi ve yaratıcılığı geliştirmesi gibi olumlu görüşlere sahip olduğunu göstermektedir.
URI
http://eku.comu.edu.tr/article/view/5000161767/5000171233https://hdl.handle.net/20.500.12428/1573
Collections
The following license files are associated with this item: