Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorAlayont, Feryal
dc.date.accessioned2016-10-19T06:31:13Z
dc.date.available2016-10-19T06:31:13Z
dc.date.issued2016-07
dc.identifier.citationAlayont, F. (2016). Comparison of Elementary Science and Mathematics Teacher Education Programs in Two State Universities In Michigan. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12 (4), 800-826.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttp://eku.comu.edu.tr/article/view/5000149222/5000171231
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1571
dc.description.abstractIn this article, the teacher education, and initial and continuing certification requirements applicable to all teachers in the State of Michigan of the United States are analyzed. Elementary science and mathematics teacher education programs at two state universities in Michigan are analyzed and compared using a descriptive case study method with respect to how they are preparing the teacher candidates for their future careers. The programs are studied in terms of graduation requirements, including the general education, major, minor and professional program requirements.en_US
dc.description.abstractBu makalede Amerika Birleşik Devletleri, Michigan eyaletinde öğretmenliğe başlayabilmek ve mesleğe devam edebilmek için sağlanması gereken genel eğitim koşulları incelenmiştir. Ayrıca, eyaletteki iki farklı eyalet üniversitesinde uygulanan ilköğretim matematik ve fen bilgisi öğretmenliği programlarının öğretmen adaylarını mesleğe nasıl hazırladıkları tanımlayıcı durum çalısması yöntemiyle incelenmiş ve karşılaştırılmıştır. Programlar mezun olmak için gereken genel kültür, ana dal, yan dal ve öğretmenlik deneyimi dersleri açısından karşılaştırılmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTeacher educationen_US
dc.subjectTeacher certificationen_US
dc.subjectElementary science teacher education programsen_US
dc.subjectElementary mathematics teacher education programsen_US
dc.subjectÖğretmen yetiştirmeen_US
dc.subjectÖğretmenlik sertifikalarıen_US
dc.subjectİlköğretim fen bilgisi öğretmeni eğitimien_US
dc.subjectİlköğretim matematik öğretmeni eğitimien_US
dc.titleComparison of elementary Science and Mathematics teacher education programs in two state universities in Michiganen_US
dc.title.alternativeMichigan’daki iki üniversitenin ilköğretim Fen Bilgisi ve Matematik öğretmeni yetiştirme programlarının karşılaştırılmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridyen_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record