Comparison of elementary Science and Mathematics teacher education programs in two state universities in Michigan
Citation
Alayont, F. (2016). Comparison of Elementary Science and Mathematics Teacher Education Programs in Two State Universities In Michigan. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12 (4), 800-826.Abstract
In this article, the teacher education, and initial and continuing certification requirements applicable to all teachers in the State of Michigan of the United States are analyzed. Elementary science and mathematics teacher education programs at two state universities in Michigan are analyzed and compared using a descriptive case study method with respect to how they are preparing the teacher candidates for their future careers. The programs are studied in terms of graduation requirements, including the general education, major, minor and professional program requirements. Bu makalede Amerika Birleşik Devletleri, Michigan eyaletinde öğretmenliğe başlayabilmek ve mesleğe devam edebilmek için sağlanması gereken genel eğitim koşulları incelenmiştir. Ayrıca, eyaletteki iki farklı eyalet üniversitesinde uygulanan ilköğretim matematik ve fen bilgisi öğretmenliği programlarının öğretmen adaylarını mesleğe nasıl hazırladıkları tanımlayıcı durum çalısması yöntemiyle incelenmiş ve karşılaştırılmıştır. Programlar mezun olmak için gereken genel kültür, ana dal, yan dal ve öğretmenlik deneyimi dersleri açısından karşılaştırılmıştır.
URI
http://eku.comu.edu.tr/article/view/5000149222/5000171231https://hdl.handle.net/20.500.12428/1571
Collections
The following license files are associated with this item:
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
An investigation into EFL instructors' possible language teacher selves
Karaağaç Tuna, Özlem (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Olası dil öğretmeni benlikleri kavramı, öğretmen motivasyonu ve dolayısıyla yabancı dil öğretme ve öğrenme üzerindeki rolü nedeniyle son yıllarda hassas bir konu olmuştur. Buradan hareketle bu tez, Türkiye'deki öğretim ... -
Preschool Education Preservice Teachers' Views on Multilingual Education
Tarım, Şeyda Deniz (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2015)With the recent efforts that maintain and support preschool education in Turkey, many preschool age children from various ethnic language groups have been reached. Hence, this situation requires preschool education teachers ... -
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetiminde İlişkiler ve İletişime Yönelik Görüşleri
Parpucu, Nurbanu; Yıldırım-Polat, Aslı; Akman, Berrin (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018-12)Bu araştırmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetiminde ilişki ve iletişime yönelik görüşlerini betimlemektir. Bu araştırmada öğretmenlerin konu ile ilgili görüşlerini derinlemesine incelemek amacıyla nitel ...