Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorYurttadur, Mustafa
dc.contributor.authorBulut, Kemalettin
dc.date.accessioned2016-06-06T11:27:55Z
dc.date.available2016-06-06T11:27:55Z
dc.date.issued2015-12
dc.identifier.citationYurttadur, M. ve Bulut, K. (2015). Türkiye’de bankacılık sektörünün finans yapısı ve bu yapının müşteri tercihine etkisi. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 10 (2), 164-186.en_US
dc.identifier.issn1306-8946
dc.identifier.urihttp://gkd.comu.edu.tr/images/form/dosya/dosya_479601.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1477
dc.description.abstractBu araştırmada amaç; Türkiye’deki bankaların finansal yapılarını inceleyerek bankaların finansal yapılarının müşteri tercihine etkisini araştırmaktır. Araştırmada Türkiye’deki bankaların 2009 ile 2013 yılları arasındaki finansal yapıları incelenmiş olup 2009 yılı öncesi kapsam dışı bırakılmıştır. Araştırmada bankaların finansal yapılarını incelemek amacıyla en kuvvetli veri kaynağı olarak görülen Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) verilerinden ve Türkiye Bankalar Birliği (TBB) verilerinden yararlanılmıştır. Toplumun banka tercihlerinde bankanın finansal yapısının etkisini araştırmak amacı ile araştırmacı tarafından “Bankaların tercih tutum ölçeği” geliştirilmiştir. Araştırma internette bulunan “surveey” anket sitesi üzerinden yapılmıştır. Araştırmaya 549 kişi katılmıştır. Araştırmanın geneline bakıldığında bankaların 2009-2013 yılları arasında toplam aktiflerinin, öz kaynaklarının, kredilerinin, mevduat ve fon toplamlarının düzenli olarak arttığı görülmüştür. Bunun yanında bankaların finansal yapılarının müşteri tercihine etkisi olduğu özellikle bankaların şube sayısı, ATM sayısı ve banka tarafından alınan masrafların müşteri tercihinde etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research; By examining the financial structure of banks in Turkey to investigate the effects of the financial structure of the bank customer preferences. In the study; Financial structure of banks in Turkey is examined between 2013 and 2009, prior to 2009 were excluded. To examine the financial structure of banks in the survey is seen as the most powerful data source BDDK data and TBB data were used. The society's bank of choice by researchers to investigate the effect of the bank's financial structure "preferred attitude scale of the Bank" has been developed. Research "surveey" survey was conducted over the site. Research 549 people participated. Looking at the research base of the years 2009-2013 in total assets, equity, loans, and increase the total deposits and funds on a regular basis. In addition to this, the financial structure of the bank have an impact on customer preferences, especially the number of branches of banks, the number of ATMs and charges received by the bank to the conclusion that the effect was achieved in customer preferences.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Dr. H. İbrahim Bodur Girişimcilik Uygulama ve Araştırma Merkezien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBankacılıken_US
dc.subjectFinansen_US
dc.subjectKatılım bankacılığıen_US
dc.subjectMüşteri tercihlerien_US
dc.subjectBankingen_US
dc.subjectFinanceen_US
dc.subjectParticipation in bankingen_US
dc.subjectCustomer preferencesen_US
dc.titleTürkiye’de bankacılık sektörünün finans yapısı ve bu yapının müşteri tercihine etkisien_US
dc.title.alternativeFinancial structure of the banking sector in Turkey and its effect on customer preferenceen_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR194510en_US
dc.authoridyen_US
dc.relation.ispartofGirişimcilik ve Kalkınma Dergisien_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record