Political education in social studies classrooms: a perspective from Turkey
Künye
Kuş, Z. ve Tarhan, Ö. (2016). Political education in social studies classrooms: a perspective from Turkey. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12 (3), 464-483.Özet
Today, the citizenship education has become a very important study field in the entire world. Political education, on the other hand, has another important dimension in the citizenship education. Thus, there is a rapid increase in the number of studies concerning the citizenship education and the political education. Educational system in different countries involves lesson or lessons aimed at bringing political knowledge in students. In Turkey, on the other hand, an important part of knowledge and skills that are required for students to become good citizens is brought via the Social Studies lesson. This study aims to determine the applications in social studies classes where citizenship and political education is basically taught via observations and to determine the views of social studies teachers on this subject. In this study using the mixed method, we received the opinions of 75 social studies teachers regarding the education of political subjects and observed the intraclass applications of 12 social studies teachers for 10 weeks. According to the results of the study, there are differences between the views of students and intraclass applications. While teachers emphasize the necessity of teaching political subjects in social studies classes and giving information about the political process, the observation results show that a number of social studies teachers do not involve political subjects and information about the political process. Vatandaşlık eğitimi, artık bütün dünyada çok önemli bir çalışma alanı haline gelmiştir. Vatandaşlık eğitimi içerisinde ise politik eğitim önemli bir boyut oluşturmaktadır. Bu nedenle, vatandaşlık eğitimi ve politik eğitim ile ilgili yapılan çalışmaların sayısı hızla artmaktadır. Farklı ülkelerde, politik bilginin öğrencilere kazandırılması için eğitim sistemi içerisinde ders veya dersler yer almaktadır. Türkiye’de öğrencilere iyi bir vatandaş olmak için gerekli bilgi ve becerilerin önemli kısmı Sosyal Bilgiler dersi aracılığıyla kazandırılmaktadır. Bu çalışmada, vatandaşlık ve politik eğitimin öğretildiği temel ders olan sosyal bilgiler sınıflarında uygulamaların gözlem yolu ile tespit edilmesi ve bu konu ile ilgili sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşlerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Karma yöntemin kullanıldığı bu çalışmada 75 sosyal bilgiler öğretmeninin, politik konuların öğretimi ile ilgili görüşleri alınmış ayrıca 12 sosyal bilgiler öğretmenin ise sınıf içi uygulamaları 10 hafta boyunca gözlemlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin görüşleri ile sınıf içi uygulamalar arasında farklılıklar bulunmaktadır. Öğretmenler, sosyal bilgiler sınıflarında politik konuların öğretilmesi gerektiğini, politik süreç hakkında bilgiler verilmesi gerektiğini ifade ederken gözlem sonuçları ise birçok sosyal bilgiler öğretmeninin, politik konulara ve politik süreç hakkında bilgilere, uygulama sırasında yer vermediğini göstermektedir.
Bağlantı
http://eku.comu.edu.tr/article/view/5000138553/5000164005https://hdl.handle.net/20.500.12428/1440
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: