Kalite yönetimi ve performans yönetimi arasında model benzeşmesi
Künye
Ateş, S. (2014). Kalite yönetimi ve performans yönetimi arasında model benzeşmesi. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 9(2), 395-416.Özet
Kamu yönetiminde uygulanan ve aradaki ilişkiyi ortaya koyucu kalite yönetimi ve performans yönetimi üzerine yapılan son araştırmalar bizlere her iki modelin daha çok birbirine benzeme eğiliminde olduğunu göstermektedir. Her ne kadar birbirinden ayrı olarak yapılansalar da her iki model de yeni kamu yönetimi aygıtlarındandır ve tarihi olarak eş zamanlı gelişmişlerdir. Bu çalışma her iki mantık modelinin de kolaylıkla birbirinden ayırt edilemeyeceği sonucuna ulaşmaktadır. Zira büyük ihtimalle bunların dizaynında ölçme aracı kullanılması, çok büyük ölçüde müşteri memnuniyeti çerçevesinde süreci ihmal etmeden nihai sonuçlara odaklanılması ve orta vadede buluşulması, mantık sistemlerini birbirine yaklaştırmaktadır. Literatürde her iki modelin benzerliklerine ait sınırlı kaynak bulunsa da, bu çalışma yeterli bir literatür gözden geçirmesine dayanarak her iki sistemin ilişkisini aydınlatmaya çalışmakta ve uygulamanın doğrudan ve dolaylı olarak bu sistematik yapıya olan etkilerini ortaya koyma gayreti içinde bulunmaktadır. Hipotezler tepkisiz veri analizi ve literatür taramasından elde edilen bilgilerle test edilmektedir. Bu modellerin uygulama ile test edilmesi, her iki mantık modelinin de birbirine benzediği tezini desteklemektedir. Recent researches on implementation of quality management (QM) and performance management (PM) in public sector that have examined the relationships between the quality management and performance management shows us both of the models are tending to resemble more and more each other. Both of them are new public management’s tool and their history long for the same period although they established separately. This study has produced this result that you cannot easily separate this two logic models, probably because of the nature of the tools design used such as measuring, mainly focusing on outcome in terms of customer satisfaction without neglecting process and meeting on medium term. Though its limitation, based on enough literature review, this study identifies the relationships among QM and PM practices and examines the direct and indirect effects of these practices on their systematic structure. Hypotheses are tested by using unresponsive data analysis and data collected from literature review. The test of the implementation of the models support the proposed hypotheses may be called model affinity.
Bağlantı
http://gkd.comu.edu.tr/images/form/dosya/dosya_667577.pdfhttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1324
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir:
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Kamu Yönetiminin Geleceği Üzerine Kavramsal Bir Tartışma
Demir, Konur Alp; Yavaş, Hikmet (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2015)Kamu yönetiminin ayrı bir bilim dalı olarak kabul edilmesi oldukça yenidir. 1887 yılında Woodrow Wilson’ın önerisi ile kamu yönetimi siyaset biliminden ayrılarak ayrı bir inceleme alanı olduğu kabul edilmiştir. Bununla ... -
Kamu yönetiminde farklılıkların yönetimi: ABD Hava Kuvvetleri örneği
Meriç, İsmail (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015-06-16)Günümüzde toplumların demografik yapısının değişmesi, küreselleşmenin artması ve teknolojinin gelişmesi ile birlikte bireysel ve grup farklılıkları daha belirgin ve görünür hale gelmiş, toplumları ve örgütleri derinden ... -
Bütünleşik Kalite ve Çevre Yönetimi Uygulamaları: Kavramsal Bir Model Önerisi
Ayaz Arda, Özlem; Tatoğlu, Ekrem; Alpkan, Lütfihak (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2018-02)Bu çalışma esas olarak kalite yönetimi (KY) ve çevre yönetim (ÇY) sistemlerini bütünleştirmeye yönelik bir akademik çabayı içermektedir. Öncelikli olarak bu iki sistemin bütünleştirilmesinin altında yatan temel sebepler ...