Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorÇetinkaya, Çetin
dc.contributor.authorAteş, Seyit
dc.contributor.authorYıldırım, Kasım
dc.date.accessioned2015-09-03T12:36:00Z
dc.date.available2015-09-03T12:36:00Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationÇetinkaya, Ç., Ateş, S. ve Yıldırım, K. (2013). Anlam Kurmanın Zor ve Önemli Bir Becerisi: Ana Fikri Bulma. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 9 (3), 188-210.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1172
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin ana fikir bulma becerilerini incelemektir. Bu bağlamda öncelikle ana fikir bulma becerisiyle ilgili olarak ana fikir, ana fikir-konu, ana fikir-yardımcı stratejiler ve ana fikir-ulaşılan fikrin doğruluğunun gözden geçirilmesi konularına ilişkin katılımcıların görüşleri alınmıştır. Ayrıca çalışma grubuna bir bilgi verici metin verilerek ana fikrini belirlemeleri istenmiştir. Sonuçta katılımcıların ana fikir kavramına ilişkin farklı düşüncelere sahip oldukları, ana fikir ve konu arasında tam olarak ayrım yapamadıkları, metnin tekrar tekrar okunmasının ana fikrin belirlenmesi ve doğruluğunun kontrolünde temel uygulama olduğu, ana fikrin belirlenmesinde yaşanan güçlüklerin ise çoğunlukla metnin anlaşılamamasından kaynaklandığı ve öğrencilerin ana fikri belirlemede büyük ölçüde başarısız oldukları görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe study aimed to determine fifth grade elementary school students` skills of finding main idea from an expository text and opinions about main idea. With the questionnaire form, the students` opinions about relations between main idea and topic of text, concept of main idea, main idea and strategies, and main idea and monitoring whether or not it is correct was obtained. Additionally, the expository text was given to the students and asked them to find out main idea from the text. The study results showed that the students had a variety of views concerning concept of main idea, they were not exactly aware of difference between text topic and main idea, they believed that repeated readings are the best way to find out main idea from text and check whether or not it is correct. Also, they stated that the problem about finding main idea is caused by text readability and difficulty of comprehending text. The other important finding of the study revealed that the students in the research could not succeed in finding main idea from the text given.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkumaen_US
dc.subjectAnlamaen_US
dc.subjectAna fikiren_US
dc.subjectReadingen_US
dc.subjectComprehensionen_US
dc.subjectMain ideaen_US
dc.titleAnlam Kurmanın Zor ve Önemli Bir Becerisi: Ana Fikri Bulmaen_US
dc.title.alternativeDifficult and Curial Skill in Making: Finding Main İdeaen_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR115907en_US
dc.authoridTR109170en_US
dc.authoridTR19106en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record