Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorKutluca, Tamer
dc.contributor.authorBaki, Adnan
dc.date.accessioned2015-08-31T11:09:36Z
dc.date.available2015-08-31T11:09:36Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1165
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, onuncu sınıf matematik dersinde ikinci dereceden fonksiyonlar konusunun öğretimine yönelik elektronik tablolama ve bilgisayar cebir sistemleri yardımıyla bilgisayar destekli çalışma yapraklarını (BDÇY) geliştirmek ve uygulanabilirliğini incelemektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden araştırmanın doğasına uygun olan bütüncül çoklu durum deseni kullanılmıştır. Bu araştırmada veri toplama aracı olarak öğrencilerin görüşlerini belirlemek amacıyla açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcı grubunu Trabzon ilindeki lisede öğrenim gören 37 onuncu sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmanın sonucunda öğrencilerin BDÇY’nın öğretimi monotonluktan kurtardığı, öğrencilerin ilgisini çekerek derse daha iyi motive olmalarını sağladığı ve zamanın nasıl geçtiğini anlayamadıkları sonucuna varılmıştır. Bunun yanında kullanım kolaylığı bakımından BDÇY kullanımı için öğrencilere yönergeler verildiği ve bu öğrencilerin BDÇY kullanmakta zorlanmadıkları ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractThis study aims to develop computer assisted worksheets (CAW) via spreadsheet and computer algebra systems for teaching "quadratic functions" in grade 10 mathematics curriculum and to investigate their applicability. This descriptive study was conducted through qualitative research method. In this research, multiple holistic case study design was used. The data were collected through semi-structured interviews. Thirty-seven 10th grade students participated in the study from high school in Trabzon in Turkey. It was also determined that CAW saved the instruction from being monotonous, drew students’ interests and helped them better engage in the lesson and made the lesson more fluent. Besides, concerning the ease of use it was understood that some guidelines were given for the use of the CAW and students did not have difficulty in usage.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİkinci Dereceden Fonksiyonen_US
dc.subjectBilgisayar Destekli Çalışma Yapraklarıen_US
dc.subjectMatematiksel Yazılımen_US
dc.subjectQuadratic Functionsen_US
dc.subjectComputer Assisted Worksheetsen_US
dc.subjectMathematics Softwareen_US
dc.titleElektonik Tablolama ve Bilgisayar Cebir Sistemi Yardımıyla Bilgisayar Destekli Çalışma Yapraklarının Geliştirilmesien_US
dc.title.alternativeDeveloping Computer Assisted Worksheets With Electronic Spreadheets and Computer Algebra Systemen_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR100560en_US
dc.authoridTR3835en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record