Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorTok, Mehmet
dc.contributor.authorTemel, Hasan
dc.date.accessioned2015-08-27T10:37:13Z
dc.date.available2015-08-27T10:37:13Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationTok, M. ve Temel, H. (2014). Body Language Scale: Validity and Reliablity Study. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(1), 103-122.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1124
dc.descriptionTok, Mehmet, (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi Bölümü) / Temel, Hasan, (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Ilköğretim Bölümü)
dc.descriptionTok, Mehmet, (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi Bölümü) / Temel, Hasan, (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Ilköğretim Bölümü)en_US
dc.description.abstractTeachers are expected to use effective body language in education which is a communication process. Within this direction, the aim of the study is to develop a reliable and valid scale in order to determine teachers’ body language proficiency. In the draft development process of the scale, after having prospective teachers’ views and examining the studies related to body language, the precursors were determined and a pilot study was conducted and also content experts were asked for their opinion. The 23-item scale that was used through a five-point Likert was applied to 503 senior prospective teachers who are studying at Canakkale Onsekiz Mart University. In order to determine the construct validity of the scale, factor analysis was conducted. As a result of the data analysis, Kaiser-Meyer-Olki (KMO) value was found to be 0.92 and Bartlett Test of Sphericity of significance indicated as 0.00 (p<0.05). It was revealed that item factor loadings were formed under 3 factors that changed between 0.34 and 0.69 and coefficient of internal consistence (Cronbach alpha) value was found to be ?=0.87. Through the findings, it was revealed that the scale had a reliable value to be used in order to determine body language proficiency.en_US
dc.description.abstractBir iletiGim süreci olan eğitimde öğretmenlerin beden dillerini etkili bir Gekilde kullanmaları gerektiği belirtilmektedir. Bu doğrultuda yapılan çalıGmanın amacı, öğretmenlerin beden dili yeterliliklerini tespit etmek amacıyla geçerli ve güvenilir bir ölçek geliGtirmektir. Taslak ölçek geliGtirilme aGamasında, öğretmen adaylarının görüGlerine baGvurulduktan ve beden diliyle ilgili var olan çalıGmalar incelendikten sonra öncül maddeler hazırlanarak ve pilot çalıGma yapılarak uzmanların görüGlerine baGvurulmuGtur. 23 maddeden oluGan ve 5’li likert tipinde geliGtirilen ölçek Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi son sınıflarında öğrenim gören 503 öğretmen adayına uygulanmıGtır. Ölçeğin yapı geçerliliğini belirlemek amacıyla faktör analizi yapılmıGtır. Analizler sonucunda Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) değerinin 0.92, Bartlett Test of Sphericity testi anlamlılık değeri ise 0.00 (p<0.05) bulunmuGtur. Ölçek maddeleri faktör yüklerinin 0.34–0.69 arasında değiGen 3 faktörden oluGtuğu ve ölçeğin güvenirlik çalıGması için hesaplanan iç tutarlık katsayı (Cronbach alpha) değerinin ?=0.87 olduğu görülmüGtür. Elde edilen bulgular, geliGtirilen ölçeğin beden dili yeterliliklerini değerlendirmede güvenle kullanılabileceğini göstermektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBody languageen_US
dc.subjectValidity and reliabilityen_US
dc.subjectCommunication skillsen_US
dc.subjectBeden dilien_US
dc.subjectGeçerlik ve güvenirliken_US
dc.subjectİletişim becerilerien_US
dc.titleBody Language Scale: Validity and Reliablity Studyen_US
dc.title.alternativeBeden Dili Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR124596en_US
dc.authoridTR12220en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.institutionauthorTok, Mehmeten_US
dc.institutionauthorTemel, Hasanen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record