How Are We Persuaded? Persuasive Text and Structure
Künye
Kurudayıoğlu, M. ve Yılmaz, E. (2014). How Are We Persuaded? Persuasive Text and Structure.Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(1), 75-102.Özet
Persuasion is defined as a way of influencing the people beliefs, thoughts, behaviors, motivation, desire and wishes by images, words, and varied techniques, strategies, methods. The emergence of new media tools together with evolving technology and accordingly as a result of the explosion of information, individuals face with various techniques of persuasion and propaganda. One of the various types of persuasion is the persuasive texts. The most endorsed persuasion technique of 21st century, persuasive text, is a kind of construct by which the receiver is persuaded by adopting the author?s point of view, thought, and suggestion. The construct of persuasive text is composed of introduction, suggestion, main argumentations, subargumentations, counterproposal, and conclusion. This construct can be imparted to primary, elementary, high school, and graduate learners and analysis study over persuasive texts can be carried out. The education of this kind of text is to be practiced in all educational level of primary schools within Turkish Language courses. İkna kelimelerle, görsellerle, çeşitli yöntem, teknik ve stratejilerle insanların inançlarını, düşüncelerini, davranışlarını, motivasyonlarını, arzu ve isteklerini etkilemek şeklinde tanımlanabilir. Günümüzde, gelişen teknoloji sonucunda ortaya çıkan yeni medya araçları ve buna bağlı olarak yaşanan bilgi patlaması neticesinde insanlar pek çok ikna ve propaganda çeşidi ile karşılaşmaktadırlar. Çok çeşitli ikna türlerinden birisi de ikna edici metinlerdir. Yirmi birinci yüzyılda en çok kullanılan ikna türlerinden olan ikna edici metinler, yazarın belli bir bakış açısını, bağlı olarak bir düşünceyi veya önermeyi benimseyerek, muhatabını bu yönde ikna etmeye çalıştığı bir metin türüdür. İkna edici metin yapısını giriş, önerme, ana argümanlar, yardımcı argümanlar, karşı önerme ve sonuç birimleri oluşturur. Öğrenciler bu yapı sayesinde ikna metinlerini çözümleyip-değerlendirebilir ve bu metinleri oluşturabilirler. Ortaya konulan bu yapı ilkokul, ortaokul, lise ve üniversite düzeyinde öğrencilere ders olarak verilip, ikna edici metinler üzerinde analiz çalışmaları yaptırılabilir. Bu metin türünün öğretimi Türkçe derslerinde ilkokuldan itibaren diğer eğitim kademelerinde yapılabilir.
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: