Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorÇiğdem, Harun
dc.contributor.authorKurt, Adile Aşkım
dc.date.accessioned2015-08-27T10:15:20Z
dc.date.available2015-08-27T10:15:20Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationÇiğdem, H. ve Kurt,A.(2014). Prospective Information Technologies Teachers' Reflective Thinking Levels in Their Blogs. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(1), 123-142en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1121
dc.description.abstractThis qualitative study aims to investigate which levels of reflective thinking are used by the prospective Information Technologies teachers while they are writing their blog postings. Twenty undergraduate students who took the “Teaching Practicum” course from Computer Education and Instructional Technologies Department in the Spring Semester, 2010- 2011 at Faculty of Education at Uludağ University participated in the study. Prospective teachers kept blog postings each week throughout a whole semester for their activity reports of Teaching Practicum course. The qualitative analysis of blog postings which had shown that prospective teachers wrote down their impressions about the teachers and other prospective teachers in the schools they went, at mostly understanding level while they wrote down their own activities at mostly reflection or critical reflection level..en_US
dc.description.abstractNitel araGtırma yöntemlerinin kullanıldığı bu çalıGmanın amacı BiliGim Teknolojileri öğretmen adaylarının blog gönderilerinde hangi yansıtıcı düGünme düzeylerini kullandıklarını belirlemektir. AraGtırmaya 2010- 2011 eğitim öğretim yılında Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünde öğrenim gören ve Öğretmenlik Uygulaması dersine kayıtlı 20 öğretmen adayı katılmıGtır. Öğretmen adayları, Öğretmenlik Uygulaması dersi etkinlik raporları için bir dönem boyunca her hafta blog gönderisi yazmıGlardır. Yazılan blog gönderileri betimsel analiz yoluyla çözümlenmiGtir. AraGtırma sonucunda öğretmen adaylarının öğretmen uygulaması için gittikleri okullarda uygulama öğretmenlerinin ya da diğer öğretmen adayları hakkında izlenimlerini aktardıkları blog gönderilerinde daha çok anlama düzeyinde yazılar yazdıkları, kendi etkinlikleri hakkında yazdıkları blog gönderilerinde ise yansıtma ve eleGtirel yansıtma düzeyinde yazılar yazdıkları belirlenmiGtir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBlogen_US
dc.subjectTeaching practicumen_US
dc.subjectReflective thinkingen_US
dc.subjectProspective Information Technologies teacheren_US
dc.subjectÖğretmenlik uygulamasıen_US
dc.subjectYansıtıcı düşünmeen_US
dc.subjectBilişim Teknolojileri öğretmen adayıen_US
dc.titleProspective Information Technologies Teachers' Reflective Thinking Levels in Their Blogsen_US
dc.title.alternativeBilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Bloglarında Kullandıkları Yansıtıcı Düşünme Düzeylerien_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR58036en_US
dc.authoridyen_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record