"Interest" and the Domains of Interest in the Curricula of Ceit Departments
Künye
Meşe, C., Özer, S., Dindar, M. ve Odabaşı,F. (2014), "Interest" and the Domains of Interest in the Curricula of Ceit Departments. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(1), 143-170.Özet
Interest, as a motivational component in understanding the learning dispositions, has substantial importance in learning of individuals. Therefore, it is necessary to address how interest is formed and developed, its relation to the learning of students, and the mediators of such a relation to better organize learning activities in educational settings. In this study, the concept of interest, phases of interest formation and the main factors effecting the interest development were discussed with respect to the related literature. Also the educational programme of 43 Computer Education and Instructional Technology departments in Turkey were thoroughly examined and main areas of interests offered to the students of these departments were identified. Considering the employment opportunities for Computer Education and Instructional Technology programme graduates in Turkey, further discussions were made about how to improve the interests of students in several areas to provide them better employment opportunities. Glgi, bireylerin öğrenme ve öğrenmeye iliGkin eğilimlerini anlama ve yönlendirmede büyük öneme sahip bir motivasyon türü olarak görülmektedir. Bu bakımdan ilginin nasıl oluGtuğu, bireylerin öğrenmeleri ve ilgileri arasındaki iliGkiyi etkileyen değiGkenlerin neler olduğu dikkate değer bir araGtırma alanı olarak karGımıza çıkmaktadır. Bu çalıGmada ilgi kavramı ve ilginin ne Gekilde oluGtuğu, geliGtiği ve bu geliGime etki eden faktörlerin neler olduğu alanyazın taramasından elde edilen bilgiler ıGığında ayrıntılı olarak incelenmiGtir. Ayrıca çalıGmada ülke genelinde lisans düzeyinde örgün eğitim vermekte olan 43 Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümünün öğretim programı incelenmiG ve öğrencilere ne tür ilgi alanlarının sunulduğu ortaya çıkarılmaya çalıGılmıGtır. ÇalıGmada tespit edilen ilgi alanları ve bu ilgi alanlarının geliGtirilmesine iliGkin öğrencilere sunulan olanaklar tartıGılmıG, öğrencilerin gelecekte iG fırsatları da göz önünde bulunularak lisans eğitimleri süresince belli alanlara iliGkin ilgilerinin geliGtirilmesi sürecinde yapılması gerekenler tartıGılmıGtır.
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: