Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorMede, Enisa
dc.contributor.authorAkyel, Ayşe Semra
dc.date.accessioned2015-08-14T07:00:12Z
dc.date.available2015-08-14T07:00:12Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationMede, E. ve Akyel A. (2014). Design of a Language Preparatory Program: A Case Study. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10 (3), 643-666.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1089
dc.description.abstractThe aim of this study is to design a Language Preparatory Program for English language education students. The participant group consists of eighty-eight student teachers and ten course instructors at an English medium university, Faculty of Education, Department of English Language Education. Data of the study came from needs analysis questionnaires and semi-structured interviews related to the student teachers’ perceived language needs. The findings of the study pointed at design of a skills-based syllabus in terms of the language needs, goals and objectives, materials and the language teaching approach dimensions.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, İngilizce dil eğitimi öğrencileri için Dil Hazırlık Programı tasarlamaktır. Katılımcı grubu, İngilizce eğitim veren bir üniversitede, Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı'nda seksen sekiz öğrenci öğretmen ve on kurs eğitmenleri oluşmaktadır. Çalışmanın verileri aday öğretmenlerin dil konusundaki ihtiyaçlarına yönelik algılarıyla ilgili bir ihtiyaç analizi anketi yöntemiyle ve yarı yapılandırılmış görüşmelerden elde edilmiştir. Çalışmanın bulguları dil ihtiyaçlarına, amaç ve hedeflere, materyal ve dil öğretimi yaklaşımı boyutları açısından bir beceri tabanlı müfredat tasarımını işaret etti.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectProgram designen_US
dc.subjectSkills based syllabusen_US
dc.subjectLanguage needsen_US
dc.subjectProgram geliştirmeen_US
dc.subjectBeceri tabanlı müfredaten_US
dc.subjectDil ihtiyaçlarıen_US
dc.titleDesign of a Language Preparatory Program: A Case Studyen_US
dc.title.alternativeDil Hazırlık Okulu Tasarımı: Bir Örnek Çalışmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR41071en_US
dc.authoridTR8486en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record