dc.contributor.author | Abalı Öztürk, Yasemin | |
dc.contributor.author | Şahin, Çavuş | |
dc.date.accessioned | 2015-08-14T05:43:54Z | |
dc.date.available | 2015-08-14T05:43:54Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Abalı Öztürk, Y. ve Şahin, Ç. (2014). The Effects of Alternative Assessment and Evaluation Methods on Academic Achievement, Persistence of Learning, Self-Effiacy Perception and Attitudes. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10 (4), 1022-1046. | en_US |
dc.identifier.issn | 1304-9496 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12428/1086 | |
dc.description.abstract | This study aims at determining the effects of alternative assessment and evaluation methods on academic achievement in mathematics, persistence of learning, self-efficacy perception and attitude. The present study used quasi-experimental design as a quantitative research model. The study group of the research was comprised of 4 groups of fifth grade students from state primary schools in Çanakkale. To collect data, the study made use of questionnaires which were developed by the researcher. The results indicate that alternative assessment and evaluation methods positively increased fifth grade students' math-related academic achievement, self-efficacy levels, attitudes and persistence of their learning when compared to traditional assessment and evaluation methods. | en_US |
dc.description.abstract | Çalışmanın amacı; alternatif ölçme-değerlendirme yöntemlerinin Matematik dersine ilişkin akademik başarılarına, öğrenmenin kalıcılığına, öğrencilerin özyeterlilik algılarına ve tutumlarına etkisini belirlemektir. Araştırmada; nicel araştırma modellerinden yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Çanakkale merkezde yer alan dört tane beşinci sınıf şubesinde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından geliştirilen ölçekler ile toplanmıştır. Çalışma sonucunda; alternatif ölçme-değerlendirme yöntemlerinin geleneksel ölçme-değerlendirme yöntemlerine göre; beşinci sınıf öğrencilerinin Matematik dersine ilişkin akademik başarılarını, özyeterlilik düzeylerini, tutumlarını ve öğrenmelerinin kalıcılığını olumlu yönde arttırdığı belirlenmiştir. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi | en_US |
dc.rights.uri | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Alternative assessment and evaluation methods | en_US |
dc.subject | Fifth-grade students | en_US |
dc.subject | Mathematic | en_US |
dc.subject | Attitude | en_US |
dc.subject | Self-efficacy | en_US |
dc.subject | Academic achievement | en_US |
dc.subject | Persistence of learning | en_US |
dc.subject | Alternatif ölçme-değerlendirme yöntemleri | en_US |
dc.subject | Beşinci sınıf öğrencileri | en_US |
dc.subject | Matematik | en_US |
dc.subject | Tutum | en_US |
dc.subject | Özyeterlilik | en_US |
dc.subject | Akademik başarı | en_US |
dc.subject | Kalıcılık | en_US |
dc.title | The Effects of Alternative Assessment and Evaluation Methods on Academic Achievement, Persistence of Learning, Self-Effiacy Perception and Attitudes | en_US |
dc.title.alternative | Alternatif Ölçme Değerlendirme Yöntemlerinin Akademik Başarı, Kalıcılık, Özyeterlilik Algısı ve Tutum Üzerine Etkisi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dcterms.description | Abalı Öztürk, Yasemin, (Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı) / Şahin, Çavuş, (Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Ana Bilim Dalı) | |
dc.authorid | TR124337 | en_US |
dc.authorid | TR124380 | en_US |
dc.relation.ispartof | Eğitimde Kuram ve Uygulama | en_US |
dc.department | Fakülteler, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü | en_US |
dc.institutionauthor | . . . | en_US |
dc.relation.publicationcategory | . . . | en_US |