Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorAbalı Öztürk, Yasemin
dc.contributor.authorŞahin, Çavuş
dc.date.accessioned2015-08-14T05:43:54Z
dc.date.available2015-08-14T05:43:54Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationAbalı Öztürk, Y. ve Şahin, Ç. (2014). The Effects of Alternative Assessment and Evaluation Methods on Academic Achievement, Persistence of Learning, Self-Effiacy Perception and Attitudes. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10 (4), 1022-1046.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1086
dc.description.abstractThis study aims at determining the effects of alternative assessment and evaluation methods on academic achievement in mathematics, persistence of learning, self-efficacy perception and attitude. The present study used quasi-experimental design as a quantitative research model. The study group of the research was comprised of 4 groups of fifth grade students from state primary schools in Çanakkale. To collect data, the study made use of questionnaires which were developed by the researcher. The results indicate that alternative assessment and evaluation methods positively increased fifth grade students' math-related academic achievement, self-efficacy levels, attitudes and persistence of their learning when compared to traditional assessment and evaluation methods.en_US
dc.description.abstractÇalışmanın amacı; alternatif ölçme-değerlendirme yöntemlerinin Matematik dersine ilişkin akademik başarılarına, öğrenmenin kalıcılığına, öğrencilerin özyeterlilik algılarına ve tutumlarına etkisini belirlemektir. Araştırmada; nicel araştırma modellerinden yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Çanakkale merkezde yer alan dört tane beşinci sınıf şubesinde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından geliştirilen ölçekler ile toplanmıştır. Çalışma sonucunda; alternatif ölçme-değerlendirme yöntemlerinin geleneksel ölçme-değerlendirme yöntemlerine göre; beşinci sınıf öğrencilerinin Matematik dersine ilişkin akademik başarılarını, özyeterlilik düzeylerini, tutumlarını ve öğrenmelerinin kalıcılığını olumlu yönde arttırdığı belirlenmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAlternative assessment and evaluation methodsen_US
dc.subjectFifth-grade studentsen_US
dc.subjectMathematicen_US
dc.subjectAttitudeen_US
dc.subjectSelf-efficacyen_US
dc.subjectAcademic achievementen_US
dc.subjectPersistence of learningen_US
dc.subjectAlternatif ölçme-değerlendirme yöntemlerien_US
dc.subjectBeşinci sınıf öğrencilerien_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.subjectTutumen_US
dc.subjectÖzyeterliliken_US
dc.subjectAkademik başarıen_US
dc.subjectKalıcılıken_US
dc.titleThe Effects of Alternative Assessment and Evaluation Methods on Academic Achievement, Persistence of Learning, Self-Effiacy Perception and Attitudesen_US
dc.title.alternativeAlternatif Ölçme Değerlendirme Yöntemlerinin Akademik Başarı, Kalıcılık, Özyeterlilik Algısı ve Tutum Üzerine Etkisien_US
dc.typearticleen_US
dcterms.descriptionAbalı Öztürk, Yasemin, (Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı) / Şahin, Çavuş, (Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Ana Bilim Dalı)
dc.authoridTR124337en_US
dc.authoridTR124380en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record