Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorAteş, Özlem
dc.contributor.authorEryılmaz, Ali
dc.date.accessioned2015-08-05T08:11:33Z
dc.date.available2015-08-05T08:11:33Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationAteş, Ö. ve Eryılmaz, A. (2015). Analysis of the Problem-Based Learning Implementations: Students' and Tutors' Perceptions and Actions, Eğitimde Kuram ve Uygulama, 11 (3), 816-833.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1038
dc.description.abstractThis study aims to analyze the implementation of problem-based learning (PBL) in engineering education regarding perceptions and actions of tutors and students. A case study design was employed in this study. To this end, four tutors, their five PBL modules, and fourteen students were selected. Observations and interviews were used to collect qualitative data. The results indicated that there was a difference between participants’ perception of PBL and their actions during tutorials. Participants’ level of adaptation to PBL and problems they faced were indicated as the reasons of this difference. Analyzing the implementation of PBL and taking the ideas of students and tutors who are the basic components of it seems to be of fundamental importance to contribute future implementations.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı mühendislik eğitiminde uygulanan probleme dayalı öğretimin öğrenci ve akademisyenlerin algılarına ve uygulamalarına yönelik olarak incelenmesidir. Çalışmada, örnek olay çalışması yöntemi kullanılmıştır. Bunun için, bir mühendislik bölümünde görev yapmakta olan 4 akademisyen, bu akademisyenlerin yönettiği beş probleme dayalı öğrenme modülü ve bu bölümde öğrenim görmekte olan 14 öğrenci seçilmiştir. Nitel veriler görüşme ve gözlem yöntemleriyle toplanmıştır. Çalışmanın sonucunda, katılımcıların probleme dayalı öğrenme ile ilgili algıları ve uygulamalar sırasındaki rolleri arasında farklılıklar olduğu ortaya çıkmıştır. Katılımcıların probleme dayalı öğrenmeye yönelik adaptasyon seviyeleri ve uygulamalar sırasında karşılaştıkları problemler bu farklılıkların sebebi olarak belirtilmiştir. Probleme dayalı öğrenme uygulamalarının incelenmesi ve bu uygulamaların temel öğesi olan akademisyen ve öğrencilerin görüşlerinin alınması gelecekte yapılacak çalışmalar ve uygulamalar açısından önem taşımaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectProblem-based learningen_US
dc.subjectActive learningen_US
dc.subjectTutors’ perceptionsen_US
dc.subjectStudents’ perceptionsen_US
dc.subjectProbleme dayalı öğrenmeen_US
dc.subjectAktif eğitimen_US
dc.subjectakademisyen algılarıen_US
dc.subjectÖğrenci algılarıen_US
dc.titleAnalysis of the Problem-Based Learning Implementations: Students' and Tutors' Perceptions and Actionsen_US
dc.title.alternativeProbleme Dayalı Öğrenme Uygulamalarının İncelenmesi: Öğrenci ve Akademisyenlerin Algıları ve Rollerien_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR42700en_US
dc.authoridTR164145en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record