Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorÇiçekliyurt, Zerrin Tuğçe
dc.contributor.authorDemir, Mehmet Kaan
dc.date.accessioned2015-08-03T06:50:10Z
dc.date.available2015-08-03T06:50:10Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationÇiçekliyurt, Z. ve Demir, M. (2015). Evaluation of the Acquisition of Skills Directly Offered in the Fourth Grade Course of Social Studies. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 11 (2), 766-786.en_US
dc.identifier.issn1304-9496
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12428/1026
dc.description.abstractThe aim of this study is to reveal to what extent the fourth grade students in the primary schools in the city of Çanakkale have acquired the skills directly offered in the course of Social Studies. The study is a descriptive study since it aims to reveal the situation as it exists. The study was carried out by means of general screening model. The population of the study consists of fourth grade students at the primary schools in the city of Çanakkale. The "Scale of Directly Offered Skills" of 48 questions that is developed by the researchers and used to measure 8 directly offered skills was utilized in the study as the data collection tool. The selection of samples was performed by means of random sampling in the population. A total of 397 fourth grade students were selected in the study. Statistical Package for the Social Sciences (SPSS-22) program was used in the data analysis. The study utilized the techniques of frequency, percentage, and independent samples t-Test methods. That the students marked scores close to the maximum possible score in all of the 8 directly offered skills planned to be acquired by students in the course of social studies, indicates that these skills have been acquired by the students. In terms of achievement in social studies course, there has been a significant difference in favor of the students with high achievement in social studies course in all of the areas of 8 directly offered skills.en_US
dc.description.abstractAraştırmanın amacı dördüncü sınıf sosyal bilgiler dersinde doğrudan verilecek becerilerin kazanılma durumunun değerlendirilmesidir. Araştırma genel tarama modelinde bir çalışma olarak düzenlenmiştir. Araştırmanın evrenini Çanakkale ilinde bulunan ilkokulların dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen 48 sorudan oluşan “Doğrudan Verilecek Beceriler Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma, random olarak seçilen toplam 397 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Verilerin analizi için SPSS-22 paket programı kullanılmış, frekans, yüzde ve bağımsız gruplar için t-testi tekniklerinden yararlanılmıştır.Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre 8 doğrudan verilecek becerinin tamamında da dördüncü sınıf öğrencilerinin azami puana yakın puan almaları bu becerilerin öğrencilerce yeterli düzeyde kazanıldığını ortaya koymuştur. Ayrıca sosyal bilgiler ders başarısı yüksek olan öğrencilerin doğrudan verilecek becerilerin tamamında anlamlı olarak diğer öğrencilerden fazla puan aldıkları ortaya çıkmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesien_US
dc.rights.uriinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSocial sciencesen_US
dc.subjectSocial studiesen_US
dc.subjectSocial studies curriculumen_US
dc.subjectSkillen_US
dc.subjectSosyal bilimleren_US
dc.subjectSosyal bilgileren_US
dc.subjectSosyal bilgiler programıen_US
dc.subjectBecerien_US
dc.titleEvaluation of the Acquisition of Skills Directly Offered in the Fourth Grade Course of Social Studiesen_US
dc.title.alternativeDördüncü Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Doğrudan Verilecek Becerilerin Kazanımla Durumunun Değerlendirilmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridTR124464en_US
dc.relation.ispartofEğitimde Kuram ve Uygulamaen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.institutionauthor. . .en_US
dc.relation.publicationcategory. . .en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record