Browsing by Author "Hacıömeroğlu, Güney"
Now showing items 1-6 of 6
-
Integrative stem teaching intention questionnaire: A validity and relaibility study of the Turkish form
Hacıömeroğlu, Güney; Bulut, Ahsen Seda (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2016)Purpose of this study is to investigate the reliability and validity of the Turkish form of the Integrative STEM Teaching Intention Questionnaire developed by Lin and Williams (2015). This questionnaire was adapted to ... -
Mathematics teachers’ values about teaching mathematics
Akyıldız, Pınar; Aktaş, Fatma Nur; Dede, Yüksel; Hacıömeroğlu, Güney (Elsevier, 2021)Not much is known about mathematics teachers’ values, and no assessment tool is available for measuring these to get more insight into their perspectives. The goals of this study are to construct the Mathematics ... -
Öğretmen Adayları için FeTeMM Eğitimi Hakkında Öz yeterlik ve Endişe Ölçeğinin Türkçeye Uyarlama Çalışması
Hacıömeroğlu, Güney (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2020-12-31)Bu araştırmada Geng, Jong ve Chai (2019) tarafından geliştirilen FeTeMM eğitimi hakkında öz yeterlik ve endişe ölçeğinin öğretmen adayları için Türkçeye uyarlama çalışmasının yapılması amaçlanmıştır. Ölçek öz yeterlik, ... -
Turkish Adaptation of Attitude Towards Mathematics Instrument
Tabuk, Mesut; Hacıömeroğlu, Güney (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2015)Purpose of this study is to examine the reliability and validity of the Turkish adaptation of The Attitudes towards Mathematics Inventory by Tapia (1996). In this study, data gathered from 210 elementary pre-service teachers ... -
Turkish Adaptation of Preservice Teachers' Technological Pedagogical Content Knowledge Assesment Insturment
Hacıömeroğlu, Güney; Şahin, Çavuş; Arcagök, Serdar (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2014)The purpose of this study is to examine the reliability and validity of the Turkish adaptation of Pre-service Teachers’ Technological Pedagogical Content Knowledge Assessment Instrument developed by Schmidt, Baran, Thompson, ... -
Türkiye’de Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimini Temel Alan Çalişmalarin Değerlendirilmesi
Kutluca, Tamer; Hacıömeroğlu, Güney; Gündüz, Samet (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2016-10)Bu çalı?ma ülkemizde bilgisayar destekli matematik öğretimi ile ilgili olarak hazırlanan lisansüstü tezleri kapsamlı bir ?ekilde inceleyerek eğilimlerini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmı?tır. Çalı?ma için Türkiye?de 2002-2015 ...