21.Yüzyılda Girişimcinin Yeni Özelliği : Duygusal Zeka
Künye
Yelkikalan, N. (2006). 21.yüzyılda girişimcinin yeni özelliği: duygusal zeka. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 1(2), 39-51.Özet
Bir ülkenin kalkınmasında lokomotif görevi üstlenen faktörlerden birisi girisimcilerdir. Basarılı girisimcilik eylemleri ilgili ülkenin ekonomik yapısında refaha ve zenginlige ulasmada, zenginlik kaynaklarını çogaltmada ve issizlige bir çözüm olmak üzere gittikçe daha fazla önem kazanmaktadır. Bununla birlikte sürekli degisen isletme çevresi girisimcileri bu degisime uyumla karsı karsıya bırakmıstır. Andy Grove’un ifadesiyle “ya uy ya öl” kosulları mevcuttur. Yasamını sürekli kılmak isteyen girisimciler için artık isletme eylemlerinde rasyonellik tek basına yeterli olmamakta ve farklı bakıs açılarına ihtiyaç duymaktadırlar. “Duyguların akıllıca kullanımı” anlamındaki duygusal zeka, bu süreçte girisimcilerin en önemli kisisel özelligi olarak karsımıza çıkmaktadır. One of the factors for a country to develop are the entrepreneurs that are functioning as locomotives. Successful entrepreneurship acts are getting more important to reach prosperity and rich in a country’s economy, to increase wealth sources and to find a solution to unemployment. In addition to this, management world that changes continually makes entrepreneurs to be harmonious to this change. Conditions are like the ones as Andy Grove defined “adapt or die”. Rationality in entrepreneurship acts is not enough any more for entrepreneurs that want to make their life continuous and so they need different point of views. In this process, we see emotional intelligence meaning ‘using the emotions intelligently’ as an important personality character of entrepreneurs.
Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: