Lojistik Değer ve Çok Boyutlu Değer Modeliyle Kullanımı
Citation
Akyıldız, M. (2009). Lojistik değer ve çok boyutlu değer modeliyle kullanımı. Yönetim Bilimleri Dergisi, 7(2), 47-64.Abstract
Son yıllarda lojistik hizmetlerin üçüncü parti lojistik hizmet sağlayıcıları olarak tanımlanan lojistik firmalara aktarılması, rakipleri karşısında üstünlük kurmak isteyen lojistik firmaların değer ve değer stratejilerine gösterdikleri önemi giderek daha fazla artırmıştır. Bu nedenle bu çalışmada değer, lojistik değer lojistik katma değer kavramlarının yanı sıra değer modellerini ele alan literatür gözden geçirilerek, çeşitli modelleri bünyesinde barındıran çok boyutlu yeni bir değer modeli oluşturma teşebbüssünde bulunulmuştur. Lojistik hizmetlere uyarlanan çok boyutlu değer modeli, lojistik hizmetler vasıtasıyla müşterilerine üstün değer yaratmak isteyen uygulayıcılara farklı bir bakış açısı kazandırabilir. In recent years, transferring logistics service to logistics firms which is described as third party providers lead to logistics firms attach more importance to value and value strategies in order to gain competitive advantage against to their rivals. Therefore, this paper attempts to development a new model which includes various models, by reviewing the literature concerning value, logistics value and value added as well as value models. This multi-dimensional value model which is adapted to logistics services may provide a different viewpoint to practioners who desire to make up superior value for their customers.
Collections
The following license files are associated with this item:
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
İlkokul Birinci Sınıfa Devam Eden Çocukları Olan Annelerin Değer Algılarının Ve Çocuklarına Aktarmak İstedikleri Değerlerin Karşılaştırmalı İncelenmesi
Tosun, Tugay; Uyanık Balat, Gülden (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2017-07)Birçok bilimci, değerleri insan davranışlarını anlama ve açıklamada temel bir öneme sahip olarak görmektedir. Değerler, bireyin düşünce, tutum, davranış ve yapıtlarında birer ölçüt olarak ortaya çıkar ve toplumsal bütünselliğin ... -
Tüketicilerin Alışveriş Merkezlerini Tercih Etme Nedenleri Üzerine Bir Araştırma: Çanakkale Örneği
Gültekin, Yasin; Kaplan, Mustafa (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2021-02-13)Bu çalışma alışveriş merkezi (AVM) müşterilerinin bu mekanları tekrar tercih etme nedenlerini tespit etmek ve bunlar arasındaki istatistiksel ilişkileri bulmayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda geliştirilmiş olan araştırma ... -
Examining Students' Perceptions on Esthetic Value in Social Studies Teaching Program
Kılcan, Bahadır; Akbaba, Bülent (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 2014)The purpose of this study was to determine how 8th grade students perceive values such as being esthetıc which were involved in social studies teaching program for 6 and 7th graders. Therefore, metaphors and pictures/cartoons ...