12 Eylül 2010 Referandumu Ve Referandum Sürecinin Üniversite Öğrencileri Tarafından Algılanmasına İlişkin Bir Araştırma : Biga İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Örneği
Citation
Bozatay Anbarlı, Ş. (2011). 12 Eylül 2010 referandumu ve referandum sürecinin üniversite öğrencileri tarafından algılanmasına ilişkin bir araştırma: Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi örneği. Yönetim Bilimleri Dergisi, 9(2), 115-140.Abstract
12 Eylül 2010 Anayasa Değişikliği Referandumunda, “evet” ve “hayır” kampanyaları, değişiklik paketinin içeriğini gölgede bırakarak, süreci kutuplaşmaya indirgeyen bir havada gerçekleşmiştir. Bu araştırmada, birer kamu yöneticisi adayı olarak örnekleme konu olan 1017 Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencisinin, halkoylamasının değeri, liderlerin üslupları, referandumun AB yolunda bir adım olup olmadığı, demokratikleşme açısından referandumların önemi ve değişikliğe ilişkin bazı anayasa maddeleri itibariyle süreci nasıl algıladıkları araştırılmıştır. Oy kullanma oranının Türkiye ortalamasının üzerinde gerçekleştiği dikkati çekerken, farklı değişkenler ve sürece ait sorular arasında anlamlı düzeyde bir ilişkinin varlığı tespit edilmiştir. Araştırma, referandum sürecinin üniversite öğrencileri tarafından algılanmasına ilişkin ipuçları sunarken, öğrencilerin siyasal sosyalleşme ile ilgili tutumlarını da ortaya koymaktadır. “Yes” and “No” campaigns in the September 12, 2010 Referendum on the Constitutional Amendments took place in a polarization environment by living aside the contents of the changing package. In this survey, the perceptions of the 1017 students of the Biga Faculty of Economics and Administrative Sciences, as a candidate of public administrator, the value of referendums, styles of leaders, whether or not the referendum is a step towards the accession to the EU the importance of referendums in terms of democratization and how they perceive the process related to some constitutional amendments are examined. The rate of voting is over the average of Turkey and there is a significant relationship between different variables and the questions pertaining to the process. The survey reveals the tips regarding the perceptions of university students on the referendum process and also conveys the attitudes of students about political socialization.
Volume
9Issue
2Collections
The following license files are associated with this item: