Dijital Çağda Spor Taraftarlığı: Dijital Dönüşümün Etkileri
Künye
Şengül Gültekin, G., & Kaçay, Z. (2024). Dijital Çağda Spor Taraftarlığı: Dijital Dönüşümün Etkileri. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 7(3), 34-52.Özet
Amaç: Dijital çağ, spor taraftarlığını köklü bir şekilde dönüştürmüştür. Sporun dijitalleşmesi,
spor izleyiciliğini daha erişilebilir, dinamik ve etkileşimli hale getirmiştir. E-Sporun yükselişi,
dijital teknolojilerin sporla entegrasyonunun en belirgin örneğidir ve bu yeni spor dalı,
geleneksel spor anlayışını değiştirmiştir. Bu araştırmada dijitalleşmenin spor taraftarlığı
üzerindeki etkilerinin analiz edilerek, dijital teknolojilerin spor izleyiciliği ve taraftar
etkileşimindeki rolünün incelenmesi amaçlamaktadır.
Yöntem: Bu çalışma, konuyla ilgili literatür verilerini inceleyerek konuya ilişkin verileri
aydınlatmayı amaçlayan bir derleme çalışmasıdır. Google Scholar, PubMed, Web of Science
akademik veri tabanları kullanılarak anahtar kelimeler ve konu başlıkları aracılığıyla
yayınlanmış çalışmalar taranmış ve bu çalışmalar üzerinden bir değerlendirme yapılmıştır.
Bulgular: Bu çalışma, dijitalleşmenin spor dünyasında spor taraftarlığını daha erişilebilir,
etkileşimli ve dinamik hale getirdiğini, sosyal medya ve dijital platformlar aracılığıyla taraftar
katılımını artırdığını ortaya koymaktadır. E-Spor'un yükselişi, dijital teknolojilerin spora
entegrasyonunun güçlü bir örneği olarak öne çıkarken, dijitalleşme aynı zamanda dijital
bağımlılık, sosyal izolasyon ve gizlilik riskleri gibi olumsuz etkiler doğurmuştur. Bulgular,
dijital dönüşümün sporun gelecekteki dinamiklerini şekillendireceğini göstermektedir.
Sonuç: Sonuç olarak; dijital platformlar ve sosyal medya, taraftarların spor etkinliklerine
anında erişim ve etkileşim imkanını artırmış ayrıca spor pazarlaması ve sponsorluğunun daha
geniş kitlelere ulaşmasını sağlamıştır. Çalışma sonucunun sporun dijitalleşmesi ile literatüre
katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Purpose: The digital age has fundamentally transformed sports fandom. The digitalization of
sports has made sports viewership more accessible, dynamic, and interactive. The rise of esports is the most prominent example of the integration of digital technologies into sports,
reshaping traditional concepts of sport. This study aims to analyze the effects of digitalization
on sports fandom by examining the role of digital technologies in sports viewership and fan
engagement.
Method: This study is a review that aims to shed light on the topic by examining the relevant
literature. Published studies were reviewed using academic databases such as Google Scholar,
PubMed, and Web of Science, utilizing keywords and subject headings to identify relevant
sources. An evaluation was then conducted based on these studies.
Results: This study indicates that digitalization has significantly transformed sports fandom,
making it more accessible, interactive, and dynamic, while enhancing fan engagement
through social media and digital platforms. The rise of e-sports exemplifies the profound
integration of digital technologies within the sports domain. However, digitalization also
presents challenges, including digital addiction, social isolation, and privacy concerns. The findings suggest that digital transformation will play a crucial role in shaping the future
dynamics of sports.
Conclusion: In conclusion, digital platforms and social media have enhanced fans' instant
access to and interaction with sports events while also enabling sports marketing and
sponsorship to reach broader audiences. It is believed that the findings of this study will
contribute to the literature on the digitalization of sports.