Lise Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersi Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi (Isparta Örneği)
Citation
Akıncı, A. Y., Türkay, İ. K., Arısoy, A., Deniz, C. (2020). Lise Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersi Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi (Isparta Örneği). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(3), 53-62.Abstract
Bu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin beden eğitimi dersi tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesidir.
Araştırmaya 2019-2020 eğitim öğretim yılı Isparta ili ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören basit tesadüfü yöntem ile seçilmiş 218 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada kişisel bilgi formu ve lise öğrencileri için beden eğitimi dersi tutum ölçeği veri toplama aracı olarak kullanılmıştır.
Bu bilgiler doğrultusunda, nonparametrik istatistik analiz testleri kullanılmıştır. Katılımcıların ölçeklerden aldıkları puanlar aritmetik ortalama ve standart sapma X±Ss olarak sunulmuştur. İkili karşılaştırmalarda Mann Whitney-U testi uygulanırken üç ve fazla değişkenin karşılaştırılmasında Kruskal Wallis-H testi kullanılmıştır.
Çalışmaya katılan öğrencilerin, beden eğitimi dersi tutumlarında yaş, cinsiyet, sınıf seviyesi ve spor türü değişkenlerine göre anlamlı farklılık tespit edilmiştir.
Sonuç olarak yaş, cinsiyet, sınıf seviyesi ve spor türü değişkenlerine göre elde edilen sonuçlardan farklılık gösteren diğer çalışmaların öğrencilerin yaşadıkları sosyokültürel ve sosyoekonomik şartların farklılığından kaynaklandığı düşünülmektedir. Farklı okul türlerinde yapılan çalışmaların, kurumsal yapıdan kaynaklanan spor yapma imkânı, sosyalleşme düzeyleri ve coğrafi şartlar nedeniyle farklı sonuç vermiş olması muhtemeldir. Bunun yanında yine kurum türlerine göre aldıkları genel ve özel akademik eğitim, hazırlanmak durumunda oldukları TYT (Temel Yeterlilik Testi), AYT (Alan Yeterlilik Testi), KPSS (Kamu Personeli Sezme Sınavı) gibi sınav hazırlıklarının farklı sonuçlar ortaya çıkmasına neden olduğu düşünülmektedir. Purpose: The aim of this study is to analyze high school students' attitudes towards physical
education lesson according to some variables.
Method: In the 2019-2020 academic years, 218 students who were selected by simple
coincidence method in high schools in Isparta province participated in the study as volunteers.
The personal data form and the physical education lesson attitude scale for high school
students were used as data collection tools in the research. The scores obtained from the
scales were presented as arithmetic mean and standard deviation X ± Sd. The Mann WhitneyU test was used for binary comparisons and Kruskal Wallis-H was used for comparison of
three variables.
Results: A significant difference was found in the physical education lesson attitudes of the
students participating in the study according to the variables of age, gender, class level and
sports type. Conclusion: As a result, it is thought that other studies that differ from the results obtained
according to the variables of age, gender, grade level and type of sport are caused by the
difference of sociocultural and socioeconomic conditions experienced by students. It is
possible that the studies carried out in different school types have yielded different results due
to the opportunity to play sports, socialization levels and geographical conditions. In addition,
it is thought that the general and special academic education they receive according to the
type of institutions, exam preparations such as TYT (Basic Proficiency Test), AYT (Field
Proficiency Test), KPSS (Public Personnel Selection Exam), where they have to prepare, lead
to different results.