Ailenin Akademik Tutumunun Öğrenme Sorumluluğuna Etkisi: Ortaokul Öğrencileri Örneği
Citation
Sontur, R., Bilgili, E., & Öğüt, C. (2021). Ailenin Akademik Tutumunun Öğrenme Sorumluluğuna Etkisi: Ortaokul Öğrencileri Örneği. Biga İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(3), 301-309.Abstract
Ebeveynlerin çocuklarının akademik hayatındaki tutumları, öğrencilerin akademik başarısı üzerinde etkili olduğu yaygın olarak kabul edilmektedir. Öğrencilerin okulda başarılı olmaları için ihtiyaç duydukları sosyal ve entelektüel sermayenin çoğunu doğrudan etkileyen ve öğrenme sorumluluğuna sahip olmasını sağlayan, çocuğun ev ortamı ile ailelerin sergiledikleri akademik tutumdur. Bu çalışmanın amacı, 300 ortaokul öğrencisi için ailenin akademik tutumunun öğrenme sorumluluğu ile ilişkisini ortaya koymaktır. . Korelasyon analizi sonucunda, ebeveyn akademik başarı baskısı boyutu ebeveyn akademik başarı desteği boyutu ile %68.4 azaltıcı yönde, öğrenme sorumluluğu ile %67.9 pozitif yönlü anlamlı ilişkilidir. Ebeveyn akademik başarı desteği boyutu öğrenme sorumluluğu ile %71.4 pozitif yönlü anlamlı ilişkili olarak belirlenmiştir. Regresyon analizi sonucunda, ailenin akademik tutum puanı 1 br arttığında öğrenme sorumluluğu 0.685 br. artmaktadır. Ebeveyn akademik başarı baskısı 1 br arttığında öğrenme sorumluluğu 0.684 br. azalmakta ve ebeveyn akademik başarı desteği 1 br arttığında öğrenme sorumluluğu 0.718 br. artmaktadır. Görüleceği üzere, ailenin akademik tutumu öğrenme sorumluluğu üzerinde anlamlı etkili çıkmıştır. It is widely accepted that the attitudes of parents in their children's academic life have an impact on the academic success of students.
It is the home environment of the child and the academic attitude of the families that directly affect most of the social and intellectual
capital students need to be successful at school and enable them to take responsibility for learning. The aim of this study is to reveal the
relationship between the academic attitude of the family and the responsibility for learning for 300 secondary school students. . As a result
of the correlation analysis, the dimension of parental academic achievement pressure was significantly associated with the dimension of
parental academic achievement support in a decreasing direction by 68.4%, and with the responsibility of learning 67.9% in a positive
direction. Parental academic achievement support dimension was determined to be positively and significantly related to learning
responsibility by 71.4%. As a result of the regression analysis, when the academic attitude score of the family increases by 1 br, the learning
responsibility is 0.685 br. increasing. When the parental pressure for academic achievement increases by 1 br, the responsibility for learning
becomes 0.684 br. decreases and when parental academic achievement support increases by 1 br, learning responsibility becomes 0.718 br.
increasing. As can be seen, the academic attitude of the family has a significant effect on learning responsibility.
Volume
2Issue
3URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/biibfd/issue/69413/1103180https://hdl.handle.net/20.500.12428/6559