Üniversite Öğrencilerinde Duygusal Zekanın Girişimciliğe Etkisinde İnovasyon Eğiliminin Aracı Etkisi
Citation
Sart, G. (2021). Üniversite Öğrencilerinde Duygusal Zekanın Girişimciliğe Etkisinde İnovasyon Eğiliminin Aracı Etkisi. Biga İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(1), 89-99.Abstract
Genç nesilleri girişimciliğe teşvik etmenin önemi konusundaki farkındalık, son yıllarda hız kazanmıştır. Kişilerin girişimcilik üzerine detaylı eğitim almaları girişimci olacakları anlamına gelmemektedir. Girişimci olmak için her şeyden önce kişinin duygusal zekasının yüksek olması gerekmektedir. Bunun yanı sıra, inovasyon yeteneğini oluşturan belirli kişilik özelliklerini kendinde barındırması ve koşullarının bir girişimde bulunmaya elverişli olması gerekmektedir. Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin duygusal zekalarının girişimci davranışlara etkisinde inovasyon eğiliminin aracı etkisi araştırılmıştır. Bu amaçla, İstanbul’da eğitim veren vakıf ve devlet üniversitelerinde önlisans, lisans ve lisansüstü eğitim alan 650 öğrenci örneklemi oluşturmuştur. Regresyon analizi sonucunda, duygusal zekanın girişimciliği pozitif yönde etkilediği, inovasyonun bu ilişkide tam aracı etkili rolü olduğu ortaya konulmuştur. Girişimciliğin faydalarının evrensel olarak anlaşıldığı ve girişimcilik teşviklerinin artırıldığı günümüz koşullarında, bu çalışma sonucunda belirlenen, duygusal zeka düzeyi yüksek gençlerin girişimci kimliklerinin gelişeceği ve inovatif becerilerin destekleyeci rolü olduğu sonucu literatüre katkı sağlayacaktır. Awareness of the importance of encouraging young generations to entrepreneurship has gained momentum in recent years. The fact that
people receive detailed training on entrepreneurship does not mean that they will become entrepreneurs. In order to be an entrepreneur, first of
all, the emotional intelligence of the person must be high. In addition, it must contain certain personality traits that make up its innovation
capability and its conditions must be suitable for an initiative. In this study, the mediating effect of innovation tendency on the effect of
emotional intelligence of university students on entrepreneurial behavior was investigated. For this purpose, a sample of 650 students studying at
associate degree, undergraduate and postgraduate education in foundation and state universities in Istanbul was formed. As a result of the
regression analysis, it was revealed that emotional intelligence positively affects entrepreneurship, and innovation has a full mediating role in
this relationship. In today's conditions, where the benefits of entrepreneurship are universally understood and entrepreneurship incentives are
increased, the result determined as a result of this study will improve the entrepreneurial identities of young people with high emotional
intelligence and the supportive role of innovative skills will contribute to the literature.
Volume
2Issue
1URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/biibfd/issue/69382/1101966https://hdl.handle.net/20.500.12428/6545