İşletmelerde inovasyon (yenilikçilik) stratejileri ve örgütsel performans ilişkisinin Çanakkale Seramik A.Ş. işletmesi örneğinde boylam analizi yöntemiyle incelenmesine dönük bir araştırma
Citation
Yavuz, Ç. (2010). İşletmelerde inovasyon (yenilikçilik) stratejileri ve örgütsel performans ilişkisinin Çanakkale Seramik A.Ş. İşletmesi örneğinde boylam analizi yöntemiyle incelenmesine dönük bir araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, ÇanakkaleAbstract
Çağımızın en belirgin özelliklerinden birisi, sürekli ve güçlü değişim dalgalarının hemen her şeyi etkilemesidir. İsletmelerin de çevrelerine uyum sağlayabilmek ve bunu temel alarak rekabet üstünlüğü elde edebilmek açısından gerekli düzeylerde yenilenmeleri gerekmektedir. Özellikle ürün, süreç, organizasyonel yapı veya pazarlama uygulamalarına ilişkin geliştirilebilecek bu yeniliklerin, isletmelerin bütünleşik performanslarını yenilikçilik, üretim, pazar ve nihayet finansal performansları temelinde olumlu bir biçimde etkileyebileceği öne sürülebilir. Bu çalışmada öncelikle işletmelerde inovasyon için gerekli koşulların sağlanmasının öneminden bahsedilmiş ve inovasyonun örgütsel performans ile ilişkisi açıklanmaya çalışılmıştır. Bu amaçla, Çanakkale Seramik A.Ş. İşletmesi’nin inovasyon ve performans göstergeleri boylamsal araştırma ile incelenerek, tümevarımsal bir yöntem takip edilmiştir. Çalışmanın bulgularına göre, 2000-2009 yıllarını kapsayan zaman aralığında gerçekleştirilen inovasyon çabalarının isletmenin bütünleşik örgütsel performansına olumlu olarak yansıdığı belirlenmiştir.
Collections
The following license files are associated with this item: