Japon kültürü öğretiminde öğretim teknolojisi olarak sosyal ağ servisleri (SNS) kullanımının etkisi
Citation
Karapolat, T. (2022). Japon kültürü öğretiminde öğretim teknolojisi olarak sosyal ağ servisleri (SNS) kullanımının etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.Abstract
Bu çalışma, lisans programlarında uzmanlık alanı olarak Japonca öğrenenlere yönelik Japon kültürü öğreniminde SNS araçlarının kullanımının başarı düzeylerine etkisini ölçmek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada öntest-sontest kontrol gruplu deneme modelini kullanan nicel yarı deneysel bir araştırma desenine sahiptir. Çalışmada araştırmacı tarafından belirlenmiş olan Şinto konulu Japon kültürü dersi bir kontrol grubu üç deney grubuna farklı SNS araçlarıyla (Zoom, YouTube ve Instagram) ile verilmiştir. Öntest ve sontest olarak başarı testi uygulanmış ve sonuç olarak hangi aracın Japon kültürü öğreniminde daha etkili olduğu ölçülmüştür. Başarı testi pilot test ile geçerlik ve güvenilirlik testlerinden sonra 30 sorudan 27 soruya düşürülmüştür. Veriler her doğru soru için 1, yanlış ve boş soru için 0 puan olacak şekilde, SPSS 22 programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Analiz etmek için çift faktörlü ANOVA kullanılmıştır. Analiz sonucunda etkileşimli etki olarak istatiksel olarak anlamlı bir fark ortaya çıkmamış olsa dahi tüm grupların öntest ve sontest sonuçları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark ortaya çıkmıştır. Hem başarı ortalamaları hem de istatistiksel olarak anlamlılığı en fazla olan grup kontrol grubu olmuştur. Bunu YouTube, Instagram ve Zoom deney grupları izlemiştir. Çalışma, öğretim teknolojisi olarak SNS kullanımı destek ekipman olarak kullanılabileceği fakat yine de Japon Kültürü öğretiminde geleneksel sınıf içi eğitime ihtiyaç duyulduğu sonucuna varmıştır. This study was conducted to measure the effect of the use of SNS tools on the success levels of Japanese culture learning for Japanese learners as an area of expertise in undergraduate programs. The study has a quantitative quasi-experimental research design using the pretest-posttest control group experimental model. In the study, the Japanese culture lesson on Shinto, which was determined by the researcher, was given to a control group and three experimental groups with different SNS tools (Zoom, YouTube and Instagram). An achievement test was applied as a pre-test and post-test, and as a result, which tool was more effective in learning Japanese culture was measured. The achievement test was reduced from 30 questions to 27 questions after the pilot test and validity and reliability tests. The data were analyzed using the SPSS 22 program, with 1 point for each correct question and 0 for each incorrect and blank question. Two-factor ANOVA was used for analysis. Although there was no statistically significant difference as an interactive effect as a result of the analysis, a statistically significant difference emerged between the pretest and posttest results of all groups. The group with the highest achievement mean and statistically significant was the control group. This was followed by YouTube, Instagram and Zoom experimental groups. The study concluded that the use of SNS as an instructional technology can be used as support equipment, but there is still a need for traditional classroom training in teaching Japanese Culture.