Manzara resminde endüstriyel imgeler ve soyutlama
Citation
Aytekin, E.K. (2022). Manzara resminde endüstriyel imgeler ve soyutlama. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.Abstract
Manzara resminin ilk örnekleri, çoğunlukla belirli bir dini ya da mitolojik konunun betimlendiği figür kompozisyonlarının arka planında yer alan doğa görünümleridir. Fakat doğanın sunduğu sonsuz görsel zenginlik giderek manzarayı başlı başına resim tarihinin en önemli konularından biri haline getirmiştir. Tezin amacı manzara resminin özellikle Sanayi Devrimi sonrası hangi süreçlerde ne tür değişimler sonucu soyutlama eğilimine ulaşmış olduğu ve endüstriyel imgelerin resim sanatında edindiği yerin araştırılmasıdır. Bu tez çalışmasında manzara resminin ilk çağlardan itibaren gelişim süreci incelenmiştir. Manzara resminin tanımı yapılıp bazı okullar ve sanatçılar tarafından ustalıkla işlenen manzara örneklerine yer verilmiştir. Sanayi Devrimi sonrası resim sanatındaki konu, içerik, biçim ve üslup farkları gelişmiş ve bunun etkileri araştırılmıştır. Sanayi Devrimi boyunca hızlı bir şekilde insan yaşamına etki eden makineleşmenin sonucu toplumsal ve kültürel değişimlere değinilmiştir. Bunun sonucunda ortaya çıkan sergi, müze ve tasarım okulları ele alınmıştır. Yaşanan bu büyük değişimle birlikte çeşitli sanat akımları ve sanatçılar bağlamında endüstriyel imgelerin resimdeki yeri araştırılmıştır. Manzara resminin modern sürece girdikten sonra soyutlama ve endüstriyel imgeler ile nasıl ortak bir paydada buluştuğuna yer verilmiştir. Sanayi Devrimi sonrası savaşlar ve artan nüfus gibi sebepler yüzünden yalınlaşma isteğiyle ortaya çıkan soyutlamayla resmedilen endüstriyel imgelerin manzara resmi içerisindeki yeri araştırılmıştır. The earliest examples of landscape painting are scenes of nature, often in the background of figure compositions representing a particular religious or mythological subject. However, the infinite visual richness offered by nature has gradually made the landscape one of the most important subjects in the history of painting. The aim of the thesis is to study the place of landscape painting in the art of painting, which has reached the tendency of abstraction as a result of what kind of changes in which processes, especially after the Industrial Revolution. In this thesis, the development process of landscape painting from the earliest ages was examined. The definition of landscape painting is given, and examples of landscapes masterfully processed by certain schools and artists are included. After the Industrial Revolution, the subject, content, form, and style differences in the art of painting developed and the effects of this development were studied. During the Industrial Revolution, the social and cultural changes resulting from mechanization, which rapidly affected human life, were mentioned. The resulting exhibition, museum and design schools are discussed. With this great change, the place of industrial images in painting has been researched in the context of various art movements and artists. After entering the modern process of landscape painting, the way it meets abstraction and industrial images on a common denominator is given. After the Industrial Revolution, the place of industrial images, which are depicted with the abstraction that emerged with the desire to simplify for reasons such as wars and population increase, in landscape painting was sought.