Öğretmenlerin algılarına göre okul yöneticilerinin krizyönetimine yönelik becerileri ve öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik algıları arasındaki ilişki
Citation
Demir, B.K. (2022). Öğretmenlerin algılarına göre okul yöneticilerinin krizyönetimine yönelik becerileri ve öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik algıları arasındaki ilişki. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.Abstract
Bu araştırma, öğretmenlerin algılarına göre okul yöneticilerinin kriz yönetimine yönelik becerileri ve uzaktan eğitime ilişkin algıları arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını belirlemeyi amaçlamaktadır. Nicel yöntem kullanılarak yapılan çalışmanın evreni, Çanakkale ilindeki merkez ilçedeki okul öncesi, ilkokul, ortaokul, lise eğitim kurumlarında görev yapmakta olan ve gönüllü katılım sağlayan öğretmenlerden oluşmaktadır. Örneklemi ise 2020-2021 eğitim-öğretim yılında tabakalı örnekleme yöntemiyle seçilen 2074 öğretmen oluşturmaktadır. Veriler Aksu ve Deveci (2009) tarafından geliştirilen İlköğretim Okulu Müdürlerinin Kriz Yönetimi Becerileri Ölçeği ve Kurnaz, Kaynar, Şentürk Barışlık, Doğrukök (2020) tarafından geliştirilen Öğretmenlerin Uzaktan Eğitim Algıları Ölçeği ile toplanmıştır. Öğretmenler tarafından cevaplanan "Kriz Yönetimi Becerileri Ölçeği" ve "Öğretmenlerin Uzaktan Eğitim Algıları Ölçeği" veri sonuçları SPSS 26.0 programında analiz edilmiş, bu sayede okul yöneticilerinin kriz yönetim becerileri ve öğretmenlerin uzaktan eğitim algı düzeyleri değerlendirilmiştir. Kişisel Bilgi Formunda yer alan cinsiyet, öğrenim durumu ve medeni durum değişkenlerinin kriz yönetim becerileri ve uzaktan eğitim algı düzeyleriyle analizinde t- test, diğer değişkenlerin analizinde ANOVA kullanılmıştır. Kriz yönetim becerileri türünün alt boyutlarıyla ve uzaktan eğitim algı düzeyleri alt boyutlarının ilişkisi için Pearson korelasyon ve etkisini ortaya koymak için çoklu regresyon analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin algılarına göre okul yöneticilerinin kriz yönetim becerisi ile uzaktan eğitim algıları arasında pozitif yönde yüksek anlamlı bir ilişki olduğu söylenebilir. This research aims to determine whether there is a significant relationship between perceptions of teachers and the skills of school administrators towards crisis management and their perceptions towards distance education. The universe of the study conducted using the quantitative method include teachers who börk in pre-school, primary, secondary and high school educational institutions in the central district of Çanakkale province. The sample consists of 2074 teachers selected by stratified sampling method in the 2020-2021 academic year. The data were collected with the Crisis Management Skills Scale of Primary School Principals developed by Aksu and Deveci (2009), Distance Education Perceptions Scale of Teachers developed by Kurnaz, and the others (2020). The data results of "Crisis Management Skills Scale" and "Teachers' Distance Education Perceptions Scale" answered by teachers were analyzed in SPSS 26.0, thus evaluating crisis management skills of school administrators and distance education perception levels of teachers. T-test was used in the analysis of gender, education status and marital status variables in the Personal Information Form with crisis management skills and distance education perception levels, and ANOVA was used in the analysis of other variables. Multiple regression analysis was used to reveal the Pearson correlation and effect for the relationship between the sub-dimensions of crisis management skills type and distance education perception levels sub-dimensions. As a result of the research, according to the perceptions of teachers, it can be said that there is a positive relationship between the crisis management skills of school administrators and their perceptions of distance education.