Diversity in the language classroom: A suggested course for diversity training in Turkish ELT context
Künye
Akyay Engin, E. (2022). Diversity in the language classroom: A suggested course for diversity training in Turkish ELT context. Yayımlanmamış doktora tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.Özet
Farklılıklar eğitimi, nitelikli öğretmen yetiştirmenin önemli bir yönü olmasına rağmen, öğretmen yetiştirme alanında ihmal edilen bir konudur. Bu çalışma ile farklılıklar eğitiminin İngilizce öğretimi öğretmen adaylarının çeşitlilik farkındalığına olumlu etkilerinin olup olmadığını tespit etmek amacıyla İngilizce Öğretmenliği öğretmen adaylarına farklılıklar eğitiminin uygulanması amaçlanmaktadır. Araştırmanın tasarlanan adımlarını gerçekleştirmek için eylem araştırması yöntemi kullanılmıştır. Veriler nicel ve nitel veri toplama araçları olan anket ve yüz yüze görüşme yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın katılımcıları, Türkiye Devlet Üniversitesi'nde İngilizce Öğretmenliği bölümünde okuyan 20 öğrencidir. Çalışma üç aşamadan oluşuyordu; tanı aşaması, müdahale aşaması ve değerlendirme aşaması. Müdahale aşamasından sonra ilk değerlendirme adımı, katılımcıların çeşitlilik ve çeşitlilik ile ilgili konularda farkındalıklarında olası gelişimi belirlemek için anketin son test olarak uygulanmasıydı. Daha sonra bir sonraki değerlendirme aşaması yüz yüze görüşmeler olmuştur. Elde edilen veriler betimsel ve çıkarımsal yaklaşımlarla analiz edilmiştir. Yüz yüze görüşmeler içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Daha sonra nicel ve nitel bulguların ele alınan araştırma sorularına yanıt araması beklenmektedir. Bulgular, çeşitlilik eğitiminin katılımcıların çeşitlilik konusundaki bilgi ve farkındalıkları üzerinde olumlu etkileri olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca, katılımcıların mesleki adanmışlıklarının arttığı görülmüştür. Katılımcıların farklı gruplarla çalışma konusundaki kaygıları azalmıştır. Mezun olduktan sonra farklı bölgelere özellikle doğu bölgelerine atanma konusunda da kaygılarının yerini isteklilik almıştır. Dersin etkisi öğretmenlik uygulaması derslerinde de olumlu olarak kendini göstermiştir. Although diversity education is an important aspect of training qualified teachers, it is a neglected subject in the field of teacher training. With this present study, it is intended to implement diversity training to English Language Teaching prospective teachers with the purpose of finding out whether diversity training has positive impacts on diversity awareness of the prospective teachers of English language teaching. An action research method was designed to carry out the steps of the study. The data were collected through quantitative and qualitative data collection tools. The participants of the study were 20 students studying English Language Teaching department in a Turkish State University. The study involved three stages; diagnostic stage, treatment stage, and evaluation stage. After the intervention stage, the first evaluation step was administering the questionnaire as a post-test in order to determine the possible development in the participants' awareness of diversity. The next evaluation step was face-to-face interviews. The obtained data were analyzed via descriptive and inferential approaches. Face-to-face interviews were analyzed by using content analysis method. The findings revealed that diversity training had positive impacts on the participants' knowledge and awareness of diversity. Furthermore, it seemed that the participants' professional commitments increased. In addition, the prospective ELT teachers' worries about teaching to different learner groups were lessened. Their worries on being appointed as teachers to Eastern part of Turkey replaced with enthusiasm for teaching in such regions. DT was also efficient during prospective ELT teachers' teaching practice course, namely School Experience.