Japon dili öğretiminde yazma kaygısı ve akademik dürüstlük ihlallerine ilişkin algı ve tutumların belirlenmesi
Citation
Çeten Akkan, S. (2022). Japon dili öğretiminde yazma kaygısı ve akademik dürüstlük ihlallerine ilişkin algı ve tutumların belirlenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.Abstract
Bu tez çalışması Türkiye'de Japon dili eğitimi veren üç üniversiteden toplamda 210 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiş ve çalışmada üç sıralı amaç belirlenmiştir. İlk olarak Japon dilini uzmanlık alanı olarak lisans düzeyinde öğrenen öğrencilerin Japonca yazma becerilerinde ne tür açılardan kaygı duyduklarını ortaya koymak amacıyla Japonca yazma becerilerinde kaygı ölçeği geliştirilmiştir. Kaygıya sebep olan maddeleri belirlemek için açımlayıcı faktör analizi uygulanmıştır. KaiserMeyer-Olkin değerinin 0,790 ve Barlett testinin anlamlı olduğu görülmüştür. Bu ölçekte üç faktör ortaya çıkmıştır. Katılımcıların yarısından çoğu yazma deneyimlerinin azlığından kaygı duyduklarını ifade etmişlerdir. İkinci olarak ise Japonca yazma becerilerinin geliştirilmesi esnasında akademik dürüstlük olgusunun öğrenciler açısından ne anlama geldiğini ve akademik dürüstlük ihlallerine ilişkin nasıl bir tutum geliştirdiklerini incelemek için soru kâğıdı hazırlanmıştır. Bu soru kâğıdında öğrencilerin akademik dürüstlük ihlali/suiistimali –intihal- olgusuna dair farkındalıklarının ve yordamsal düzeyde bilgilerinin ortaya konması amaçlanmıştır. Bu soruların da güvenilirlik analizi yapılmış Cronbach alfa değerleri hesaplanmıştır ve değerlerin güvenilir olduğu görülmüştür. Burada katılımcıların yarısından fazlasının intihal kavramına aşina olmadığı bu sebeple de bunu normal algıladıkları, sadece motamot kopyalamanın net olarak intihali ifade ettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Son olarak da Japonca yazma becerilerinde kaygı ve akademik dürüstük ihlalleri arasında ilişki olup oladığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu iki parametre arasındaki ilişkinin incelenmesinde ise Spearman korelasyon analizi kullanılmış, Japonca yazma sürecindeki kaygı düzeyi ile akademik dürüstlük ihlallerine dair algı ve tutum arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişkinin olmadığı görülmüştür (r= 0,007, p= 0,915). Tüm bu amaçlar doğrultusunda elde edilen sonuçlarla gerek öğretim programlarının gerek öğretim yöntemlerinin revize edilmesi açısından önerilerde bulunulmuştur. In this study, which was carried out with the participation of a total of 210 students from three universities providing Japanese language education in Turkey, three goals were set in. Firstly, a Japanese-specific anxiety scale in writing skills was developed in order to reveal in which situations Japanese language students feel anxious while they are writing assignment in Japanese. The items causing anxiety were identified using exploratory factor analysis. According to KMO value (0,882>0,50), the anxiety scale is considered adequate, and Bartlett's value is significant (p=0,00<0,05). In this scale three sub-dimensions were obtained. In this section, more than half of the participations stated that they were anxious about being inexperienced in writing skills. Secondly, a questionnaire was prepared to examine what academic integrity means for Japanese L2 students and what kind of attitudes students develop about academic integrity violations. Moreover, in this questionnaire it was aimed to reveal students' awareness, conceptual and procedural knowledge about the phenomenon of academic misconduct through the concept of "plagiarism". When Cronbach's Alpha coefficient was calculated, it was found that values were acceptable for the reliability. In this part, a great number of participants were not acquainted with the concept of plagiarism and it is seen normal by the participants and just copy-paste actions were seen verbatim plagiarism. Lastly, it was tried to reveal whether there is a relationship between Japanese students' anxiety on Japanese writing skills and their tendency to violate academic integrity. To reveal it, correlation coefficient was calculated using the Spearman test. It was found that there was no statistically significant relationship between the level of anxiety in the Japanese writing process and the perception and attitude of academic integrity violations (r= 0,007, p= 0,915). With the results obtained in accordance with all of these objectives, recommendations for revising both the curricula and teaching methods were made.