A case study on the implemantation of distance EFL education
Künye
Tur, N. (2019A case study on the implemantation of distance EFL education. Yayımlanmamış doktora tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.Özet
Uzaktan eğitim kavramının varlığı çok uzun bir süreye dayanmaktadır ve bugüne dek birçok araştırmacı tarafından farklı açılardan, özellikle de pedagojik bakış açısıyla incelenmiştir. Ancak, uzaktan eğitimin hala birçok sorunu vardır. Yer ve zaman esnekliği , rahat ve hızlı erişim gibi avantajları sebebiyle tercih edilebilir görünmesine rağmen, kişilere sorulduğunda çoğu öğrenci hala bir öğrenim grubu ve belirlenmiş bir yerde bir eğitmenle ders yapmayı tercih ediyor (Smaldino, Albright, & Zvacek, 2008). Eğitimciler, öğretimin kalitesini artırmak için çabalarken, çevrimiçi kurs destekçileri uzaktan eğitimi geliştirmek için mücadele etmektedir. Ancak tüm bunlara rağmen uzaktan öğrenme hala öğrencilerin ilk tercihi değildir. Bu çalışma kapsamında, uzaktan eğitimin uygulanması, öğrencilerin eğitim öncesi ve sonrasında çalışmada kullanılan ankete verdikleri cevaplar yardımıyla araştırılıp ve uzaktan eğitim ile ilgili, öğrencilerin cevaplarından inanış ve tutumlarına yönelik çıkarımlar yapılmıştır. Ayrıca, mülakat yöntemi ile öğretim elemanlarının uzaktan EFL eğitimi ile ilgili görüşleri hakkında bilgi edinilmiştir. Bu şekilde, elde edilen sonuçlarla İstanbul Üniversitesinde uzaktan EFL eğitiminin ne ölçüde uygulanabilirliği incelenerek tespit edilen eksiklikleri azaltmak için fikirler önerilmiştir. The term of distance education is not a new phenomenon, on the contrary it dates back a very long time and many researchers have been conducting studies by taking different perspectives into account and especially by underlining a pedagogical aspect. Nevertheless, distance education is still a problematical concept. Although it is seen preferable because of its flexibility of place and time, feeling comfortable and quick access to people, when choice is up to the students, most of them would rather be together with a learning class and a teacher in a classroom atmosphere (Smaldino, Albright, &Zvacek, 2008). While educators and researchers try to enhance the quality of teaching and online course designers are challenging to spread distance education, distance and open education cannot still place the first choice of the learners. In the scope of this study, implementation of distance learning and open education was investigated by the help of learners' responses to questionnaire before and after education terms and inferences were made about distance education's functional and pedagogical benefits from learners' beliefs and attitudes in answers of questions. Moreover, the study found out the insights of instructors about distance EFL education through an interview. In this way, with the results obtained, ideas were proposed to reduce the deficiencies detected by examining the extent of applicability of EFL education at Istanbul University.